به روز رسانی می شود؛ ستاد پیشگیری و مقابله با كرونا تشكیل می شود

آنی غذا: ایسنا/قم باتوجه به خبر روز گذشته در خصوص تایید بیماری كرونا در استان قم و هشدارهایی كه در این زمینه به مردم داده می شود رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر كیانوش جهانپور از وجود كرونا در شهر اراك نیز آگاهی داد وی باتوجه به اهمیت موضوع علاوه بر اعلام خبر در توئیتی از آمار پنج نفر مبتلا به كرونا خبرداد همین طور علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتر نوشت ستاد پیشگیری و مقابله با كرونا تشكیل می شود. هنوز جلسات درباره این بیماری در استان ادامه دارد تا علاوه بر ستاندن تصمیمات درست و بموقع، جریان اطلاع رسانی به مردم ادامه داشته باشد.
ربیعی: ستاد پیشگیری و مقابله با كرونا تشكیل می شود
لازم به توضیح است علی ربیعی، سخنگوی دولت باتوجه به اهمیت بیماری كرونا در توییتر نوشت:
«بنا به دستور رئیس جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با كرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشكی، كشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادكل نیروهای مسلح تشكیل می شود. سایر دستگاه های اجرایی بنا به لزوم در جلسه شركت می كنند.
دولت از شروع شیوع كرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را صورت داده بود.
اكنون كه علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع تر و همكاری همه شهروندان هستیم.
دولت با حساسیت كامل و با تمام توان همه اقدامات لازم راانجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همكاری و توجه به سفارش های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی می رود.»
وزارت بهداشت اعلام نمود: تایید ابتلای سه مورد جدید به كروناویروس در قم و اراك
رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباب آخرین وضعیت بیماری كرووید۱۹(كروناویروس) در كشور اظهار داشت: برمبنای شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراك به كرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذكور هم اكنون در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر كیانوش جهانپور، اظهار داشت: تا بامداد امروز(پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸) آزمایشات از ابتلای دو مورد جدید در قم و یك مورد در اراك به كرووید۱۹ حكایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراك نیز ساكن قم و از همكاران پزشك ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان كرووید۱۹ تایید شده در كشور به پنج نفر می رسد.
وی اضافه كرد: در این رابطه امروز بامداد نشست قرارگاه مقابله با كروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور انجام شد و موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت این بیماری و هم چنین آمادگی مراكز فوریت های پزشكی و تیم های واكنش سریع، آمادگی تخت های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتكل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس كمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با كروناویروس تصریح كرد: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد كه تمامی ماموریت های خارج از كشور نیز از دستور كار، بیرون رود.
دكتر جهانپور افزود: پیشنهاد محدود كردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمكران و سایر اماكن زیارتی و محال تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم كه با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این مساله عملیاتی شود.
بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی اشاره كرد: سفارش وزارت بهداشت، لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزی و همین طور لغو تمامی سمینارها و همایش ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این مساله به اطلاع نهادهای ذیربط رسیده است.
رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد انتخابات دوم اسفند و برگزاری شكوهمند آن در سراسر كشور، اظهار داشت: ملاحظه خاصی دراین زمینه وجود ندارد و پیشنهادات و سفارش های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر كشور و خصوصاً حوزه انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات كشور رسیده و وزارت كشور ضمن استقبال، این موارد را در دستور كار خود قرار داده است.
جلسات سخت و فشرده مسئولان در قم درباب تعیین وضعیت استان در شرایط حساس كنونی در حال برگزاری است.
پس از شیوع بیماری كرونا و مثبت اعلام شدن نمونه های تایید شده از طرف مقامات علوم پزشكی و وزارت بهداشت، از غروب روز گذشته جلسات سخت و فشرده مدیران استان و معاون وزیر بهداشت درباب كنترل این بیماری برگزار شده است.
دو بیمارستان در قم برای قرنطینه مبتلایان به این بیماری اختصاص یافته است. كوشش های پیشگیرانه و كنترلی و نشر این مباحث و مطالب از طرف رسانه ها و شبكه های اجتماعی، تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان در روز پنجشنبه، ورود گسترده ماسك به قم، كوشش برای خالی كردن مناطق پرتردد و… همچون اقدامات سریعی بود كه دراین زمینه انجام شد.
در همین رابطه شایعه های بسیاری در خصوص تعویق انتخابات در قم، تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاه ها و حتی قرنطینه شدن كامل شهر قم در فضای مجازی دست به دست و نقل به نقل می شد كه همین مسایل موجب شد كه ستاد بحران زیستی استان قم با حضور مدیران ارشد ملی و استانی اجرا شود.
اعلام دیشب استاندار قم در خصوص عدم اظهار نظر هریك از مدیران در این خصوص غیر از رئیس دانشگاه علوم پزشكی موجب شد كه اخبار به شكل كاملا قطره چكانی به رسانه ها تزریق شود. تصمیمات مهم الان در جلسات استانداری در حال اتخاذ است كه به محض اطلاع از این تصمیمات نتایج به اطلاع عموم می رسد.

منبع: