وزیر بهداشت خبر داد تعامل مثبت وزارت بهداشت و گمرك در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی

آنی غذا: وزیر بهداشت اظهار داشت: همكاری و تعامل بیشتر بین وزارت بهداشت و گمرك جمهوری اسلامی، منجر خواهد شد تا مشكلاتی كه در این مقطع برای حوزه دارو و تجهیزات پزشكی وجود دارند، حل شود و آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم های جاری كسب نماییم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری با گمرك جمهوری اسلامی اظهار داشت: به اعتقاد صاحبنظران، گمرك جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد بی نظیر عمل كرده و توانسته در ارزیابی های بین المللی جایگاه ممتازی را كسب كند.

وزیر بهداشت در ادامه اضافه كرد: به سهم خود بعنوان مسئول حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه از خدمات دكتر عسگری و همكاران و معاونین ایشان در گمرك جمهوری اسلامی ایران، تشكر می كنم، چراكه در گمركات كشور كمك های شایانی عرضه داده اند و ضمن اینكه دقت و وسواس لازم را در جهت حفظ اموال عمومی مبذول می دارند، رعایت حقوق مردم بخصوص در حوزه سلامت را از اولویتهای كاری خود قرار داده و تا جایی كه امكانات و تجهیزات اجازه می دهد به ساده سازی امور كمك می كنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه گمرك جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه ای برای تسریع و تسهیل امور دارد، خاطرنشان كرد: در جلساتی كه با گمرك جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شاهد بودیم كه این دستگاه، برای برداشتن موانعی كه برسرراه تمامی دستگاه ها همچون حوزه سلامت وجود دارد، چند گام فراتر است و یكی از این گام های مهم هم با امضای تفاهم نامه همكاری مشترك بین وزارت بهداشت و گمرك برداشته خواهد شد.

دكتر هاشمی درمورد مزایای این تفاهم نامه اظهار نمود: همكاری و تعامل بیشتر بین وزارت بهداشت و گمرك جمهوری اسلامی، منجر خواهد شد تا مشكلاتی كه در این مقطع برای حوزه دارو و تجهیزات پزشكی وجود دارند، حل شود و آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم های جاری كسب نماییم.

وزیر بهداشت در انتها تصریح كرد: امیدوارم همكاران ما در حوزه سلامت هم با دقت و وسواس بیشتری از فرصت پیش آمده برای انجام ماموریت خود كه همان صیانت از سلامت مردم است، نهایت بهره را ببرند.

همچنین، دكتر سیدحسن هاشمی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در قالب این تفاهم نامه، خیلی از مشكلاتی كه در شرایط سخت در آینده امكان دارد برای شركت های دارویی، تجهیزات پزشكی، واردكنندگان، مواد اولیه و كارخانجات دارویی تولید شود، رفع خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینكه بدون شك منافع این تفاهم نامه متوجه مردم می شود، اظهار نمود: تولید كنندگان و وارد كنندگان دارو و تجهیزات پزشكی كشور از بابت ترخیص كالا نگرانی نداشته باشند، چراكه تمامی امور با دقت و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وزیر بهداشت اضافه كرد: همه ما تلاش خواهیم كرد و این تلاش جمعی سبب می گردد تمام مردم آرامش بیشتری داشته باشند و چنانچه این آرامش برای اصحاب رسانه هم فراهم گردد كه كارها با سرعت و دقت بیشتری در حال انجام می باشد، مردم هم از موهبت تلاش ها بهره مند خواهند شد.

به گزارش وبدا، هاشمی درمورد تعامل سایر دستگاه ها با حوزه سلامت اظهار داشت: به كارگیری تلاشها محدود به گمرك نیست، در بخش نقدینگی هم سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و خزانه داری كل و در بخش ارزی، بانك مركزی نهایت همكاری را خواهند كرد، البته شكل كار اندكی تغییر كرده است و تا شیوه های نوین جای خویش را باز كند، باید صبور بود.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری كرد: می توان گفت همه درصدد هستند اموری كه مربوط به سلامت است با نهایت دقت، وسواس و با سرعت بیشتری پیگیری شود و چنانچه كارها از مسیر قانونی انجام شده باشد و كالایی از مسیر قانونی وارد كشور شود، بدون تردید با حداقل توقف در گمركات كشور، ترخیص خواهد شد.