رئیس دانشگاه علوم پزشكی مشهد خبر داد پخش ۲۰ عمل قلب زنده از اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) در کنگره قلب کاسپین

به گزارش آنی غذا، خراسان رضوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: ۲۰ عمل به شکل زنده از اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) تا فردا شب در کنگره قلب کاسپین پخش خواهد شد.

محمود محمودزاده شبستری امروز، ۲۴ فروردین ماه، در کنگره بین المللی بیماریهای مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار گردید، اظهار داشت: امسال پنجمین برنامه کنگره کاسپین اجرا می شود. این کنگره روزهای اول بصورت محدود در بیمارستان رضوی آغاز شد و امروز به این مرکز که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده، منتقل شده است.

وی بیان کرد: ۶۰۰ مقاله و سخنرانی برای این چهار روز آماده شده است. ۲۰ عمل به شکل زنده از اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) تا فرداشب پخش خواهد شد. ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این کنگره همکاری می کنند.

محمودزاده شبستری عنوان کرد: برنامه ما هم داخلی است و هم تایید CSI را دارد که در ایران و مشهد با همراهی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد این برنامه جهانی را اجرا می نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روش برنامه و نوع سخنرانی ها و عمل ها با مدیریت و مسئولیت انجمن جهانی قلب CSI به انجام می رسد و ما مجری هستیم اما این توانمندی در کشور ما وجود دارد که برنامه جهانی قلب را در کشورمان اجرا نماییم و جای خرسندی دارد.

منبع: