تاثیر کرونا بر امید به زندگی در سرتاسر جهان

آنی غذا: داده های یک مطالعه بزرگ نشان داده است کووید-۱۹ موجب شد میانگین امید به زندگی مردم در سرتاسر جهان در طول دو سال اول همه گیری ۱٫۶ سال کم شود که این میزان کاهش، چشمگیرتر از آن چه قبلا تصور می شد، بوده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بگفته صدها محققی که داده های مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) مستقر در ایالات متحده را بررسی می کنند، این یک تغییر شدید در طول یک دهه افزایش امید به زندگی جهانی بوده است.
«آستین شوماخر»، محقق IHME و نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله لنست انتشار یافته است، می گوید: برای بزرگسالان در سراسر دنیا، همه گیری کووید-۱۹ تأثیر عمیق تر از هر رویدادی که در نیم قرن گذشته دیده شده همچون درگیری ها و بلایای طبیعی داشته است.
وی در اطلاعیه ای گفت طی سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۱، امید به زندگی در ۸۴ درصد از ۲۰۴ کشور و منطقه مورد تحلیل و بررسی کاسته شده است که اثرات بالقوه ویرانگر ویروس های جدید را نشان داده است.
در همین حال، کارشناسان تخمین زدند میزان مرگ و میر افراد بالای ۱۵ سال در این زمان ۲۲ درصد برای مردان و ۱۷ درصد برای زنان افزایش پیدا کرده است.
مکزیکو سیتی، پرو و ​​بولیوی همچون مکان هایی بودند که امید به زندگی در آنها بیشترین کاهش را داشته است.
کارشناسان این مطالعه تاکید نمودند جهان حالا باید بر همه گیری بعدی و رسیدگی به نابرابری های گسترده در بخش سلامت در میان کشورها تمرکز کند.
۱۶ میلیون مرگ ناشی از کووید
متخصصان تخمین زدند که کووید مسئول ۱۵.۹ میلیون مرگ و میر اضافی طی سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بوده است، چه بطور مستقیم از ویروس یا بطور غیرمستقیم به علت اختلالات در رابطه با بیماری همه گیر.
این آمار یک میلیون مرگ و میر اضافی بیش از تخمین سازمان جهانی بهداشت است.
به گزارش «بیزینس استاندارد»، با این وجود در بعضی کشورهای جزیره ای میزان مرگ و میر پایین تر بوده است و این وضعیت نشان داده است که تعدادی از این کشورها با شیوع کمتری از کووید-۱۹ روبرو شدند.