معاون وزیر بهداشت: بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس از مهم ترین پروژه های وزارت بهداشت در البرز است

به گزارش آنی غذا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از پروژه بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان یکی از مهم ترین پروژه های وزارت بهداشت در استان البرز یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این بیمارستان از بهمن ماه سال گذشته، بیماران را پذیرش کرده و روز جمعه با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می گردد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر بهروز رحیمی ضمن اشاره به جمعیت بیشتر از ۷۰۰ هزار نفری ساکن در شهرستان فردیس، عنوان کرد: تا پیش از راه اندازی بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس، حتی یک تخت بیمارستانی هم در این شهرستان فعال نبود.
وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده اما ارزش روز این پروژه، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. در استان البرز، وضعیت زیرساخت های درمانی، استاندارد و کافی نیست که پروژه هایی برای توسعه زیرساخت ها درحال اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پروژه های بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا(ع) کرج با زیربنای ۲۷ هزار متر مربع، بیمارستان سوختگی استان البرز با ظرفیت ۵۰ تخت بیمارستانی، بیمارستان کمالشهر با ظرفیت ۱۰۰ تخت، طالقان با ۳۲ تخت و توسعه بیمارستان اشتهارد با ظرفیت ۳۲ تخت را بخشی از پروژه های درمانی درحال ساخت استان البرز عنوان نمود.
رحیمی با اشاره به اینکه ساخت ۷۳۴ تخت بیمارستانی در استان البرز پیگیری می شود که ۲۶۰ تخت آن روز جمعه و با حضور رئیس جمهور در فردیس افتتاح می گردد، اظهار داشت: خوشبختانه ۹۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در این استان درحال ساخت و شامل بیمارستان، طرح توسعه بیمارستان، ۱۰ پایگاه اورژانس، دو کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و ۱۶ پروژه بهداشتی مانند مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت، خانه بهداشت، لابراتوار و محل زیست پزشک است.
وی ضمن اشاره به نیاز استان البرز به توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، از تعریف یک بیمارستان بزرگ (مگاهاسپیتال) برای این استان اطلاع داد و اظهار داشت: دستور وزیر بهداشت، تعریف یک بیمارستان بزرگ برای این استان است.
معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به اضافه شدن ۷ هزار تخت بیمارستانی جدید تا آخر سال در کشور، تصریح کرد: پروژه های بیمارستانی تنکابن، قائمشهر، اکباتان همدان، خمین، حضرت ولیعصر (عج) اراک و چندین پروژه دیگر آماده افتتاح هستند که باید از همراهی استانداری ها و سازمان برنامه و بودجه تقدیر نماییم.
رحیمی تصریح کرد: خوشبختانه اغلب پروژه های مهم بهداشتی و درمانی با نظر موافق رئیس جمهور، در سفرهای استانی مورد توجه قرار گرفته و برای تکمیل آنها، اعتباراتی مصوب شده که از محل منابع سفرهای رئیس جمهور، اعتبارات تأمین می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت مردمی، تعیین تکلیف و اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت است، اظهار داشت: از آغاز کار دولت با برنامه ریزی های انجام شده در چارچوب قرارگاهی که وزیر بهداشت تشکیل داد، همه پروژه های بهداشتی و درمانی تعیین تکلیف شدند و نقشه راهی برای اتمام آنها ترسیم شد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هدف ما در شروع دولت این بوده که پروژه عمرانی راکد نداشته باشیم، اظهار داشت: پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشته و در مناطق محروم و مرزی قرار داشتند و همینطور پروژه های جوانی جمعیت، در اولویت کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
بنابراعلام وزارت بهداشت، رحیمی ضمن اشاره به اضافه شدن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور در دو سال اول دولت مردمی، خاطرنشان کرد: پروژه های درمانی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و بالاتر، هزینه های بالایی برای تأمین تاسیسات، موتورخانه، زیرساخت ها و نصب تجهیزات نیاز دارند.
وی از تعریف ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی بعنوان یکی از اولویت های وزارت بهداشت در اوایل کار دولت مردمی یاد کرد و اظهار داشت: حجم این پروژه ها، بیشتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و در جهت تقویت شبکه بهداشت کشور است. تاکید وزیر بهداشت این بوده که با توجه به اجرای برنامه سلامت خانواده، زیرساخت های حوزه بهداشت تقویت شود. تا کنون دو هزار پروژه به اتمام رسیده و دو هزار پروژه دیگر هم تا سال آینده تکمیل می شود.