با ابلاغ سازمان غذا و دارو؛ عرضه شیرخشک با ارائه شناسنامه کودک و استعلام شناسه رهگیری محصول به انجام می رسد

به گزارش آنی غذا، مازندران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل ابلاغی از طرف سازمان غذا و دارو، عرضه انواع شیرخشک رگولار و رژیمی در داروخانه ها، مستلزم ارائه شناسنامه کودک و استعلام شناسه رهگیری مندرج بر قوطی شیرخشک در سامانه زنجیره تامین (TTAC) است.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم صالحی فر اضافه کرد: عرضه شیرخشک مطابق قیمت مصوب یارانه ای سازمان غذا و دارو درج شده بر روی قوطی است و تنها با ارائه شناسنامه نوزاد و کدملی توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: اتباع مجاز، برمبنای شناسه یکتای اتباع می توانند از یارانه شیرخشک بهره مند شوند.

دکتر صالحی فر اشاره کرد: داروخانه ها موظف می باشند اطلاعات لازم را نسبت به بهره مندی مصرف کننده از یارانه شیرخشک به مردم عرضه کنند و مصرف کنندگان نیز جهت مشاهده داروخانه های مجاز عرضه شیرخشک به سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کنند.

وی اشاره کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه شیرخشک با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و یا موارد را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام نمایند.