اخطار پزشکان آلمانی در رابطه با نتایج زیان بار سیگارهای الکترونیکی

به گزارش آنی غذا، یکی از انجمن های رسمی پزشکان در ایالت «نوردراین وستفالن» در آلمان خواهان ممنوعیت یا محدودیت فروش سیگارهای الکترونیکی (سیگار برقی) شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از دویچه وله، آمارها از آن حکایت می کند که تنها بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی فروش سیگارهای الکترونیکی بخصوص انواع یک بار مصرف آن در آلمان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و افزایش مصرف این سیگارها و همینطور نتایج زیان بار آن برای سلامتی شهروندان بر نگرانی ها در زمینه افزایش مصرف دخانیات در آلمان افزوده است.
حالا رئیس انجمن رسمی پزشکان در منطقه نوردراین در آلمان اخطار می دهد که شکل سیگارهای برقی و رنگ های متنوع آنها سبب شده تا این کالای مضر برای سلامت انسان و محیط زیست بخصوص در بین جوانان از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شوند؛ سیگارهایی با شکل ظاهری فریبنده که عموما مصرف کنندگان جوان را بعنوان هدف فروش خود در نظر گرفته است.
انجمن رسمی پزشکان منطقه نوردراین بر این عقیده است که بهترین راه برای پیشگیری از مصرف سیگارهای الکترونیکی، ممنوعیت فروش یا تعیین محدودیت های مشخصی برای فروش این سیگارها است.
وزیر محیط زیست آلمان هم ماه سپتامبر گذشته گفته بود که تصمیم دارد از ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی یک بار مصرف در اتحادیه اروپا حمایت کند.
مقامات آلمان می گویند که سیگارهای الکترونیکی، همینطور صدمه قابل توجهی برای محیط زیست به همراه دارند چونکه اغلب مصرف کنندگان به اشتباه این سیگارها را در بین زباله های خانگی دور می اندازند؛ موضوعی که زیان مضاعفی را برای محیط زیست به دنبال دارد.
این سیگارها را بعد از مصرف نمی توان باردیگر شارژ کرد و ازاین رو حتما باید دور انداخته شوند که همین مسئله، به تولید بیشتر زباله های الکترونیکی می انجامد.

منبع: