نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد؛ آلو ژاپنی در پیش گیری از فشارخون و بیماریهای قلبی موثر است

به گزارش آنی غذا، مطالعات نشان می دهد که آلوی ژاپنی که به نام اوم شناخته می شود، امکان دارد فواید سلامتی مانند محافظت در مقابل فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی داشته باشد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، حدودا ۱.۳ میلیارد نفر در سرتاسر جهان فشار خون بالا دارند. فشار خون بالا همین طور نخستین عامل خطر مرگ در جهان است.
داشتن فشار خون بالا، فرد را در معرض خطر زیاد سایر انواع بیماریهای قلبی قرار می دهد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک نماید.
دانشمندان همین طور دریافتند که کنسانتره آب این میوه به محافظت در مقابل ابتلاء به فشار خون بالا کمک می نماید.
تحقیقات نشان میدهد در فرد مبتلا به فشارخون بالا، خطر ابتلاء به سایر بیماریهای قلبی عروقی همچون سکته، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری عروق کرونر قلب را بیشتر می شود.
اکنون پژوهشگران دانشگاه تمپل معتقدند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک نماید و حتی ممکنست به جلوگیری از فشار خون بالا کمک نماید. این تحقیق با بهره گیری از مدل موش انجام شد.
آلوی ژاپنی که با نام زردآلو ژاپنی نیز شناخته می شود در ژاپن بطور سنتی “ume” نامیده می شود.
دکتر «ساتورو اگوچی»، استاد مرکز تحقیقات بیماریهای متابولیک در دانشگاه تمپل پنسیلوانیا و نویسنده ارشد این مطالعه، اظهار داشت: «درمان های فعلی برای نرمال سازی خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و مواردی مانند انفارکتوس میوکارد یا سکته حتی اگر فشار خون را عادی کنند، کافی نیستند. بیماران مبتلا به پرفشاری خون که به درمان و مصرف داروهایشان توجه ندارند در مقایسه با افراد دارای فشار خون عادی، در معرض خطر بیشتر بیماریهای قلبی عروقی هستند.»
برای این مطالعه، دکتر اگوچی و تیمش از یک مدل موش برای آزمایش نظریه های خود در مورد کنسانتره آب آلو استفاده کردند.
به موش ها تزریق آنژیوتانسین II برای ایجاد فشار خون داده شد. بعد از آن، به موش ها آب حاوی این آلو یا فقط آب ساده داده شد.
پس از تجزیه و تحلیل، پژوهشگران دریافتند موش هایی که آب آلو دریافت کرده بودند، به فشار خون بالا مبتلا نشدند.
علاوه بر این، این آلو به صیانت از عروق آنها در مقابل اثرات منفی آنژیوتانسین II کمک کرد. به عنوان مثال، موش هایی که کنسانتره آب میوه دریافت نمودند، کمترین بزرگ شدن آئورت را داشتند، در صورتیکه موش هایی که به آنها آب ساده داده شد، بزرگ شدن مشخصی داشتند که به عنوان هیپرتروفی آئورت شناخته می شود.
دانشمندان همین طور متوجه شدند که این میوه به کاهش تعداد سلول های ایمنی کمک می نماید، که بطور معمول موجب ایجاد یک پروسه التهابی در رابطه با فشار خون می شود.
همچنین پژوهشگران مشاهده نمودند که آلو ژاپنی به جلوگیری از تغییر سلولی از متابولیسم هوازی به گلیکولیز که بطور معمول در فشار خون بالا دیده می شود، کمک کرد. این روند به صیانت از بدن در مقابل استرس اکسایشی کمک می نماید که موجب التهاب، سفتی عروق و بطور بالقوه ایجاد بیماریهای قلبی عروقی شدیدتر می شود.