کاهش کرونایی های استان سمنان

به گزارش آنی غذا، سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش موارد بستری کرونا در این استان به هفته ای یک نفر اطلاع داد.
دکتر کامران قدس در گفت و گو با خبرنگاران اظهار نمود: در دو هفته اخیر دو بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی مبتلا شدن به کووید۱۹ در دو هفته اخیر در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اضافه کرد: از آغاز بروز و شیوع بیماری کرونا تابحال ۶۳ هزار و ۵۵۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر مبنای معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر و از ۱۷ لغایت روز گذشته ۳۱ خرداد ماه بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و بدین سان مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه از آغاز بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تابحال به ۱۲هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: همینطور در این زمان ۵۰ هزار و ۹۱۰ بیمار هم در شهرستان های شش گانه زیر پوشش دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از آغاز بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

منبع: