سه خدمت از طب ایرانی بیمه می شود

به گزارش آنی غذا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، اظهار داشت: طبق مصوبه هیات دولت بمنظور کاهش پرداخت از جیب مردم حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در قانون بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: باتوجه به تصریح قانون بر لزوم ادغام خدمات طب ایرانی در سیستم سلامت به پوشش ۱۰۰ درصدی و نیز تحت پوشش قرار گرفتن حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تا انتهای سال و تصویب دستورالعمل اجرائی آن در هیات وزیران، این مهم با جدیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ویزیت متخصصان طب ایرانی و تعداد محدودی داروهای طب سنتی تحت پوشش بیمه هستند. به سبب این قانون حداقل ۳ خدمت دیگر تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. همین طور تحت پوشش قرار گرفتن بسته های در رابطه با سبک زندگی تحت پوشش بیمه، از دیگر مواردی است که پیگیر آن هستیم.
بنابر اعلام روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، وی با اشاره به استقبال عموم جامعه از دریافت خدمات طب سنتی، اشاره کرد: بدون شک کاهش ارائه خدمات توسط متخصصین این حوزه در مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت سبب افزایش اقبال مردم به دریافت خدمات غیر ایمن در مراکز نامعتبر می شود و به صورتی بیمه خدمات طب ایرانی به کاهش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی خدمات این حوزه هم کمک خواهدنمود.