بازدید وزیر بهداشت از پایگاه های اورژانس و ایستگاه های سلامت اطراف حرم رضوی

آنی غذا: خراسان رضوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از پایگاه های اورژانس ۱۱۵ و ایستگاه های سلامت مستقر در پیرامون حرم مطهر رضوی، اقدامات انجام شده در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر بهرام عین اللهی در این بازدید که رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعدادی از مدیران و مسئولان نیز حضور داشتند، ضمن قدردانی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در خدمت رسانی به زوار و مجاوران رضوی، میزان آمادگی و تمهیدات پیش بینی شده در حوزه امدادرسانی به زوار خصوصاً در اطراف حرم مطهر رضوی را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید با اعلان اینکه پیش بینی شده بود که موج هشتم کرونا از بهمن ماه در کشور ایجاد شود اما با تاخیر، هم اکنون این موج در کشور به وجود آمده است، اشاره کرد: سفارش می شود تمامی سالمندان و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه داشته باشند و در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام نمایند.

وی با اعلان اینکه در وضعیت حال حاضر استفاده از ماسک خصوصاً در اماکن عمومی و سربسته امری لازمست، اشاره کرد: عموم مردم در صورت مبتلاشدن به علایم سرماخوردگی، آنرا کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور میلیونی زوار در مشهد مقدس و شروع سفرهای نوروزی در سایر مناطق کشور، به عموم مردم سفارش کرد در امتداد پیش گیری از بروز مسمومیت، نسبت به رعایت بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز خودرا فقط از مراکز معتبر تهیه کنند.

همچنین دکتر علی یزدانی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نیروی اورژانس ۱۱۵ مشهد به همراه ۲۹ آمبولانس، ۴موتور آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس و همین طور ۱۰ پایگاه اورژانس اطراف حرم مطهر رضوی در ماموریت ویژه سال تحویل حرم مطهر رضوی حضور دارند.

وی اظهار داشت: تعداد ۲۶۸ پایگاه اورژانس در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۱۳۶ مورد آن شهری و ۱۳۲ مورد دیگر جاده ای است و در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم ۱۶۴ پایگاه فعال داریم که ۹۹ مورد آن شهری و ۶۵ مورد دیگر جاده ای است، ضمن این که در شهر مشهد هم از مجموع ۷۸ پایگاه فعال ۶۹ مورد آن شهری و ۹ مورد دیگر جاده ای است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یزدانی افزود: در سطح استان ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور و همین طور ۴ بالگرد اورژانس هوایی هم در مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد فعال است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلان اینکه در روزهای نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس ۲ اتوبوس باتوجه به نیاز اعلام شده سازمان اورژانس کشور از سطح قطب شمال شرق و شهرستان های تابعه برای استقرار و کمک به امدادرسانی در ایام ۲۹ الی ۱ فروردین به مجموع آمبولانس های مشهد اضافه شده است، اشاره کرد: یکی از با اهمیت ترین ماموریت های اورژانس ۱۱۵ مشهد در زمان تحویل سال است و به همین مناسبت ۲۹ آمبولانس، ۴ موتور آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۰ پایگاه اطراف حرم مطهر رضوی در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم را داشته باشند.

منبع: