مطالعات نشان می دهد؛ نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد

آنی غذا: اگر گرفتار بی اختیاری ادرار هستید و نگران این هستید که نوشیدنی های رژیمی ممکنست اوضاع را بدتر کنند، تحقیقات جدید نشان میدهد که احتمالاً تاثیر چندانی ندارند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «استفانی فاوبیون»، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی، اظهار داشت: «این مطالعه از این جهت مهمست که ممکنست پزشکانی را که به زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار مشاوره می دهند، راهنمایی کند تا بیشتر بر روی تغییرات رفتاری، مانند حجم کل مصرف، تمرکز کنند تا بر نوع نوشیدنی مصرفی.»
به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، تحقیقات قبلی روی مدلهای موش نشان داده بود که شیرین کننده های مصنوعی انقباض عضله دترسور را که ادرار را از مثانه خارج می کند، می افزاید.
با وجود شواهد در خصوص این که برخی مواد غذایی و نوشیدنی اثرات نامطلوبی بر مثانه و دستگاه ادراری تحتانی دارند، تعداد کمی ارتباط بین بی اختیاری ادرار و شیرین کننده های مصنوعی را تأیید کرده اند.
مطالعه جدید مبتنی بر تحلیل و بررسی داده های بیش از ۸۰۰۰۰ زن بود.
هدف آن بررسی ارتباط بالقوه بین نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی و علایم بی اختیاری ادرار و شناسایی بی اختیاری استرسی یا بی اختیاری آنی بود.
بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل مثانه و نشت ناخواسته ادرار است. بی اختیاری استرسی هنگام عطسه، خندیدن یا ورزش اتفاق می افتد. بی اختیاری آنی، نیاز ناگهانی به ادرار کردن است.
این اختلال با سایر مسائل سلامتی، مانند اختلالات فکری، زوال عملکرد، زمین خوردن، شکستگی، سکته، افسردگی و بطور کلی کیفیت پایین تر زندگی هم راه است.
تقریباً ۲۰ درصد از زنان بالای ۵۰ سال با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می کنند و مجموعه ای از عوامل می توانند این بیماری را تحریک کنند.

منبع: