رئیس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج هشدار داد بازگشت مجدد کرونا با یک فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آنی غذا، کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع مجدد کروناویروس به استان کهگیلویه و بویراحمد با یک فوتی آگاهی داد.
«محمد غلام نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از افزایش شمار قربانیان کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۲۶ نفر خبرداد و اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونائی در این استان دیگر جان خودرا از دست داد.
وی ادامه داد: اکنون ۴۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۲۷۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
غلام نژاد با اشاره به آزمایش های انجام شده در استان در ۲۴ ساعت گذشته، اشاره کرد: از ۶۳ نمونه دریافت شده از لابراتوار های استان که شامل آزمایش های پی سی آر ورپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.
وی افزود: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در بعضی کشورهای اروپایی نیز همچنان مرگ ومیر سه رقمی دارند که احتمالاً پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فرا می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که پزشک متخصص عفونی است به مردم استان سفارش کرد: مردم جهت پیشگیری و انتقال این بیماری ویروسی، در محیط های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علایم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند.
غلام نژاد بیان کرد: واکسن یادآور بعداز ۶ ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال سفارش می شود.
گفتنی ست که در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان های دنا و چرام در وضعیت زرد کرونائی و شرایط پرخطر قرار دارند و بقیه شهرستان ها نیز در وضعیت آبی کرونائی هستند.