رئیس دیوان عدالت اداری: برخی احکام دیوان عدالت به علت عدم تأمین اعتبار از جانب وزارت بهداشت اجرا نشده است

به گزارش آنی غذا، رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: برخی پرونده ها در اجرای احکام دیوان به علت عدم تأمین اعتبار از جانب وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده است که این مورد هم باعث افزایش حجم پرونده ها شده است.

به گزارش آنی غذا به نقل از دیوان عدالت اداری، نشست مشترک رئیس دیوان عدالت اداری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیوان عدالت اداری برگزار شد.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست مشترک با وزیر بهداشت به منظور جلوگیری از طرح دعاوی در دیوان، به رسالت و مأموریت های دیوان عدالت اداری اشاره نمود و اظهار داشت: دیوان عدالت اداری مسئولیت سنگینی در مقابل مردم دارد و هر رایی که صادر و یا تصمیمی اتخاذ می شود، برپایه قانون و موازین شرعی می باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری به آمار وارده پرونده های وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری اشاره نمود و اظهار داشت: بعضی از موضوعات ایرادات قانونی دارد و باید قوانین اصلاح گردد اما بیشتر موارد را باید خود دستگاه مربوطه اصلاح نماید و از صدور بخشنامه های غیر قانونی و غیر شفاف خودداری و نیازی به رفتن به دیوان نباشد.

مظفری با تکیه بر ضرورت تمکین پذیری از آرای دیوان عدالت اداری، اظهار داشت: تمکین از آرای هیات عمومی و آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار دهید و همینطور برخی پرونده ها در اجرای احکام دیوان به علت عدم تأمین اعتبار از جانب وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده است که این مورد هم باعث افزایش حجم پرونده ها شده است و باید برای این مورد تدبیری داشته باشید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست به بیان مسائل و مشکلات حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: تمام تلاش ما بر اینست که نهایت تعامل را با دیوان عدالت اداری داشته باشیم که نتیجه این تعاملات به کاهش ورودی پرونده ها در دیوان عدالت اداری منجر شود.

وزیر بهداشت با تکیه بر تشکیل شورای حقوقی، ضرورت همسان سازی نظرات دیوان عدالت اداری با وزارت بهداشت در مورد نحوه جذب اعضای هیات علمی و مکانیزم اعتراض آنها، اظهار داشت: از قضات و صاحب نظران دیوان عدالت اداری دعوت می نماییم تا در جلسات شورای فنی و حقوقی وزارت خانه حضور داشته باشند تا در ریل گذاری تصمیمات حقوقی وزارت بهداشت نقش موثری داشته و از تصویب مصوبات و ابلاغ بخشنامه هایی که مغایر با قانون می باشد جلوگیری شود.

در پایان کلیه آرای وحدت رویه و ابطال شده از جانب هیات عمومی دیوان عدالت اداری به وزیر بهداشت عرضه شد تا در تصمیمات بعدی مد نظر قرار دهند.

منبع: