چگونه ماساژ سبب کاهش وزن می شود؟

آنی غذا: خراسان رضوی وقتی صحبت از کاهش وزن و مدیریت وزن به میان می آید، ایده ها، تمرین ها، رژیم های غذایی، مکمل ها یا اپلیکیشن های جدیدی که ادعا می کنند تازه ترین و بهترین ها را برای مساعدت با شما در رسیدن به وزن ایده آل ارائه می دهند، کم نیستند. در صورتیکه هر رژیم غذایی و روند تمرینی جدید ادعا می کند که به آسانی نتیجه می دهد اما تعداد بسیار کمی از آن نتایج قابل دستیابی یا قابل حفظ در طولانی مدت ارائه می دهند. به هر حال دستیابی به کاهش وزن حتی در بهترین روزها نیز دشوار است.

به نقل از هلث، اگر اخیرا برای کاهش وزن کوشیده اید، امکان دارد به روشی برخورد کرده باشید که ادعا کند یک ماساژ خاص دارد و می تواند به کاهش وزن شما کمک نماید. این ایده که یک ماساژ آرامش بخش می تواند جزئی از برنامه کاهش وزن شما باشد، امکان دارد کمی عجیب به نظر برسد و لابد با خود فکر کرده اید که اگر به همین راحتی است افراد آنرا انجام می دهند اما امکان دارد دانش استفاده از ماساژ جهت کمک به کاهش وزن های سرسخت بیشتر از آنچه فکر می کنید توسعه یافته داشته باشد.

کلینیک مایو ایالات متحده توضیح می دهد ماساژ روشی عالی برای کسب آرامش است و حتی به بهبود عضلات دردناک کمک می نماید. اصطلاح ماساژ به فشار دادن، مالش و حرکات با مهارت بر پوست و بافت های ماهیچه ای اشاره دارد. نوع و فشار ماساژ می تواند مختلف باشد؛ همانطور که محل تمرکز ماساژ متفاوت می باشد. بعضی از انواع ماساژ رایج شامل ماساژ ورزشی، ماساژ عمیق، نقاط ماشه ای، سوئدی و رفلکسولوژی است.

ماساژدرمانی جزئی از پزشکی یکپارچه در نظر گرفته می شود که نگاهی جامع تر برای مراقبت های پیشگیرانه و عملی عرضه می دهد. علاوه بر این دریافت ماساژ خوب فواید زیادی برای سلامتی مانند کاهش استرس کلی، کاهش درد، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد سیستم ایمنی و گردش خون دارد؛ در حالیکه ماساژهای هفتگی یا ماهانه امکان دارد به کاهش فشار ناشی از یک روز کاری سخت و بهبود سلامت کلی شما کمک نماید، آیا واقعا می توانند در کاهش وزن سالم هم موثر باشند؟

ماساژ امکان دارد بتواند به روند کاهش وزن کمک کند؛ بر مبنای مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله آکادمی اروپایی درماتولوژی و ونورولوژی انتشار یافت، ماساژ تخلیه لنفاوی کاهش چربی ران و شکم را در افراد مبتلا به سلولیت نشان داد. بعد از تقسیم شدن شرکت کنندگان به سه گروه مختلف، ضخامت چربی ران و شکم به ترتیب به ۱.۶۶ و ۲.۴ میلیمتر در گروه یک کاهش یافت؛ در حالیکه گروه دوم ۲.۲۱ میلیمتر در ران ها و ۱.۷۸ میلیمتر در هنگام رسیدن به شکم کاهش داشتند. گروه سه مطالعه را با از دست دادن ۳.۰۳ میلیمتر در ران و ۱.۲۳ میلیمتر در شکم به پایان رساندند.

با این وجود مزایای درمانی ماساژهای معمول در برنامه سلامت کلی شما امکان دارد به شما کمک نماید تا اهداف کاهش وزن خویش را کمی سریعتر از یک رژیم غذایی استاندارد و ورزش به تنهایی انجام دهید.

ماساژ اغلب بعنوان یک روش لوکس یا یک ولخرجی در نظر گرفته می شود؛ با این وجود ماساژ امکان دارد یک عنصر انگیزشی اضافی ایجاد نماید که حفظ عادات غذایی سالم و ورزش را کمی قابل کنترل تر می کند.

منبع: