معاون سازمان بیمه سلامت: به چهل و پنج میلیون ایرانی خدمات می دهیم

به گزارش آنی غذا، کرمانشاه معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، جمعیت زیر پوشش این سازمان را ۴۵ میلیون نفر اعلام نمود.
دکتر حسین رنجبران امروز (۱۶ شهریور) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ضمن اشاره به گستردگی خدمات سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: هم اکنون ۴۵ میلیون نفر در سرتاسر کشور از خدمات این سازمان استفاده می نمایند.
این مسئول به مأموریت های مهم این سازمان اشاره نمود و اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت مأموریت های مهم و البته به زمین مانده ای از سنوات گذشته برعهده دارد که اجرای آنها جسارت بزرگی می طلبید.
وی ادامه داد: این مأموریت های بزرگ همگی تکالیف قانونی هستند که سالها روی زمین مانده بود و در یک سال گذشته سازمان بیمه سلامت همه را به مرحله اجرا درآورده است.
رنجبران اظهار داشت: همچون این برنامه ها طرح نسخه نویسی الکترونیک بود که به کندی پیش می رفت و ظرف همین یک سال توانستیم این طرح را به صورت کامل اجرایی کرده و در تمام استان ها به حدود ۹۸ تا ۱۰۰ درصد برسانیم.
معاون سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: پرونده سلامت الکترونیک هم از دیگر طرح ها بود که باید پس از نسخه نویسی الکترونیک اجرایی می شدو اجرای آن هم در همین یک سال با شتاب بالایی پیگیری می شود.
رنجبران به اجرای طرح “دارویار” هم اشاره نمود و اضافه کرد: با اجرای این طرح نباید ریالی به قیمت دارو و پرداختی از جیب مردم اضافه شود که خوشبختانه این طرح هم به خوبی درحال اجراست.
وی ادامه داد: در این طرح علیرغم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت داروهای درج شده در نسخه افزایش پیدا نکرد و پرداختی از جیب مردم ثابت ماند و مابتفاوت آن توسط بیمه سلامت به داروخانه ها پرداخت می شود.
رنجبران اظهار داشت: در کنار این اقدامات هر هفته درحال افزایش داروهای زیر پوشش بیمه هستیم تا بتوانیم باری از روی دوش بیماران برداریم و پرداختی از جیب آنها کمتر شود.
وی به زیر پوشش قرار دادن ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری اشاره نمود و اضافه کرد: همچنان به دنبال افزایش این درصد هستیم تا زوجین نابارور بدون دغدغه هزینه ها بتوانند پیگیر درمان خود باشند.
وی ادامه داد: در این حوزه حتی پیگیر هستیم پوشش بیمه ای را به بخش های خصوصی هم تسری دهیم تا زوجین در صورت تمایل از خدمات بخش خصوصی در زمینه درمان ناباروری بهره مند شوند.
رنجبران اظهار داشت: هم اکنون بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری در بخش های دولتی و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی در این بخش ها را زیر پوشش دارد. همینطور برای سه دهک پایین جامعه این درصد پوشش در بخش سرپایی به حدود ۹۵ درصد و برای بخش سرپایی به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

منبع: