احتمال بروز اختلالات مغزی در مبتلایان کووید تا دو سال

به گزارش آنی غذا، نتایج یک بررسی نشان می دهد: بیماری کووید-۱۹ تا دو سال بعد از مبتلا شدن به عفونت با بروز اختلالات مغزی مرتبط می باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، افراد مبتلا به کووید-۱۹ تا دو سال بعد از عفونت با خطر مبتلا شدن به بیماری های عصبی و روانی مانند مه مغزی، روان پریشی، تشنج و زوال عقل مواجهند.
بر مبنای مطالعه جدید انجام شده در دانشگاه آکسفورد مشخص شد اضطراب و افسردگی بعد از مبتلا شدن به کووید شایع تر است، باآنکه معمولاً طی دو ماه بعد از مبتلا شدن برطرف می شود.
متخصصان اظهار داشتند: نتایج بدست آمده نتایج مهمی برای بیماران و بخش درمانی دارد؛ چونکه نشان داده است که موارد جدید بیماری های عصبی در رابطه با عفونت کووید-۱۹ احیانا برای مدت قابل توجهی بعد از فروکش کردن همه گیری گزارش می شود.
همینطور در مطالعه ای که سال قبل در این دانشگاه انجام گرفت، مشخص شد یک سوم از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شش ماه بعد از مبتلا شدن به عفونت، یک بیماری روانی یا عصبی را تجربه کرده اند.
در بررسی اخیر، متخصصان خطرات ۱۴ اختلال مختلف را در بیشتر از ۱.۲۵ میلیون بیمار که بیشتر در ایالات متحده بودند، دو سال بعد از مبتلا شدن به کووید مورد مطالعه قرار دادند. همینطور این اطلاعات با سابقه بیماری حدود ۱.۲۵ میلیون نفر که تحت تأثیر سایر عفونت های تنفسی در همان دوره قرار داشتند، مقایسه شد.
متخصصان مشاهده کردند: بزرگسالان ۶۴ ساله و جوانتر که به کروناویروس مبتلا شده بودند در مقایسه با افرادی که عفونت های تنفسی مختلف داشتند بیشتر در معرض خطر مه مغزی بودند.
همچنین، ۴۵۰ مورد زوال عقل به ازای هر ۱۰ هزار نفر و ۸۵ مورد اختلالات روانپریشی به ازای هر ۱۰ هزار مورد در میان بیماران بالای ۶۵ سال مبتلا به کووید وجود داشت. این درحالیست که برای سایر عفونت های تنفسی ۳۳۰ مورد زوال عقل در هر ۱۰ هزار مورد و ۶۰ مورد اختلالات روان پریشی در هر ۱۰ هزار نفر گزارش شد.
متخصصان همینطور مشاهده کردند: کودکان مبتلا به کووید دو برابر بیشتر از کودکان مبتلا به سایر عفونت های تنفسی طی دو سال بعد از مبتلا شدن به کووید به عارضه صرع یا تشنج گرفتار می شوند.
به گزارش پایگاه آکسیوس، محققان تاکید کردند: یافته های بدست آمده نشان دهنده لزوم انجام تحقیقات بیشتر در این رابطه است که چرا چنین بیماری های عصبی بعد از مبتلا شدن به کووید رخ می دهد و چطور می توان از مبتلا شدن به این بیماری ها پیشگیری کرد و تحت درمان قرار داد.

منبع: