ویروس ها عامل هپاتیت حاد کودکان در آلابامای آمریکا

به گزارش آنی غذا مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام نمود: بررسی انجام شده در آلاباما روی موارد مبتلا شدن به هپاتیت حاد در کودکان حاکی از ارتباط این بیماری با ویروسهاست.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، منشاء شیوع مداوم بیماری هپاتیت حاد و کشنده کودکان که در برخی از کشورهای جهان گزارش شده، کارشناسان را گرفتار ابهام کرده است. اما طبق گزارش جدید متخصصان مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، مجموعه ای از موارد اخیر مبتلا شدن به این بیماری در آلاباما با ویروس های شایعی ارتباط داشته است.
آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت از آن حکایت می کند تابحال ۱۶۹ مورد مبتلا شدن به هپاتیت حاد در ۱۱ کشور گزارش شده، باآنکه گزارش رسانه ها نشان داده است که این تعداد حالا به ۲۰۰ نفر نزدیک شده است.
این مرکز در اطلاعیه ای که روز جمعه انتشار یافت، اعلام نمود: در پاییز ۲۰۲۱، پزشکان بیمارستان کودکان در آلاباما پنج بیمار مبتلا به هپاتیت شدید و عفونت آدنوویروس را شناسایی نمودند که بعضی از آنها نارسایی حاد کبدی داشتند. در بررسی سوابق بالینی بیمارستان، چهار بیمار دیگر هم شناسایی شدند که همگی صدمه کبدی و عفونت آدنوویروس داشتند. تمامی این بیماران پیش از این سالم بودند، در محدوده سنی یک تا ۶ سال بودند و به هیچ بیماری زمینه ای قابل توجهی مبتلا نبودند.
متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: همانطور که در خیلی از موارد بررسی شده توسط سازمان جهانی بهداشت مشخص شد، تست آدنوویروس در تمامی ۹ بیمار در آلاباما مثبت بود.
آدنوویروس ها نوع بسیار شایعی از ویروس ها هستند که می توانند سبب ایجاد بیماری های مختلفی از سرماخوردگی گرفته تا ورم ملتحمه شوند.
به گزارش هلث دی، کارشناسان این مرکز خاطرنشان کردند: آزمایش های انجام گرفته مشخص کرد که بعضی از این کودکان مبتلا به آدنوویروس نوع ۴۱ هستند که بیشتر سبب گاستروانتریت حاد کودکان می شود.

منبع: