وزیر بهداشت عراق در دیدار با رییس سازمان حج وعده داد رفع موانع دارویی زائرین ایرانی در عراق

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با وزیر بهداشت عراق، مطالبات ایران درباره تأمین داروی زائرین بخصوص در زمان اربعین و همینطور رفع موانع حمل داروهای خاص توسط زائرین در این کشور را بیان کرد که موافقت اولیه را دریافت کرد.
به گزارش آنی غذا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سیدصادق حسینی در ادامه سفر به عراق و در دیدار با وزیر بهداشت این کشور ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن واکسیناسیون کرونا در ایران، هدف از این سفر را دیدار با مسؤولان مربوطه و تسهیل در امور زائرین دانست.
او ضمن اشاره به موضوعات بهداشتی و درمانی زائرین ایران در مسافرت به عراق، اظهار داشت: با عنایت به اینکه برخی زائرین بنا به تجویز پزشک، داروهای خاصی را باید برای مدت اقامت در عراق همراه داشته باشند، وزارت بهداشت عراق در هماهنگی با مبادی ذی ربط امکان انتقال داروهای مورد نیاز را با نسخه پزشک فراهم آورد.
رئیس سازمان حج و زیارت عرضه مجوز به مرکز پزشکی حج و زیارت برای انتقال داروهای مورد نیاز زائرین را درخواست دیگر ایران بیان کرد و اضافه کرد: با عنایت به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در تولید ۹۸ درصد داروهای پزشکی که استانداردهای لازم را دارند، وزارت بهداشت عراق مجوز داروی مورد نیاز مراکز درمانی را جهت استفاده زائرین ایرانی فراهم آورد.

عرضه مجوز راه اندازی مراکز درمانی بین راهی در روزهای اربعین، خواسته دیگر رئیس سازمان حج و زیارت بود که در دیدار با وزیر بهداشت عراق عنوان شد.

هانی موسی العقابی ـ وزیر بهداشت عراق ـ هم ضمن اشاره به ارتباط خوبی که با وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران دارند، موافقت خویش را با درخواست مطرح شده درباره همراه داشتن داروهای خاص زائرین، عرضه مجوز به مرکز پزشکی حج و زیارت برای انتقال داروهای مورد نیاز زائرین و مجوز راه اندازی مراکز درمانی بین راهی در روزهای اربعین اعلام نمود و اظهار داشت: اقدامات لازم دراین خصوص باید صورت گیرد.
طرفین همینطور ضمن اشاره به تعلقات مذهبی بین دو کشور، بر ارتقاء همکاری ها در تسهیل عرضه خدمات به زائرین ایرانی و عراقی تاکید نمودند.
رئیس سازمان حج و زیارت که از روز جمعه به عراق سفر کرده است، تا کنون دیدارهایی با برخی مقامات ایرانی و عراقی در این کشور، همچون نماینده ولی فقیه در عراق، سرکنسول ایران در کربلا و کنسول ایران در نجف، مدیر فرودگاه نجف و تولیت حرم امام علی (ع) داشته و درباره ضرورت همکاری برای کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات عراق و همینطور بازگشایی مرز زمینی به روی زائرین مذاکراتی داشته است.

منبع: