افزایش موارد جدید مبتلاشدن به کووید در چین

آنی غذا: چین با وجود در پیش گرفتن سیاست «تحمل صفر»، بار دیگر شاهد افزایش موارد جدید مبتلاشدن به کووید-۱۹ است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، چین با وجود اتخاذ رویکرد سختگیرانه «تحمل صفر» برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹، این روزها بازهم شاهد افزایش جدید موارد مبتلاشدن به بیماری در سراسر کشور است.
امروز (دوشنبه) ۲۱۴ مورد جدید مبتلاشدن در چین گزارش شد که بیشترین آنها، ۶۹ مورد، در استان جنوبی گوانگ دونگ در مرز هنگ کنگ بوده و هنگ گنگ نیز به نوبه خود ده ها هزار مورد مبتلاشدن در روز را ثبت کرده است.
همین طور ۵۴ مورد دیگر در استان جیلین و ۴۶ مورد در استان شرقی شان دونگ گزارش شده است.
شیوع اُمیکرون در میان دانش آموزانِ شهر “چینگ دائو” در چین ” لی که چیانگ” نخست وزیر چین در گزارش سالانه خود گفته است که ضرورت دارد بطور مداوم روشهای مهار همه گیری اصلاح گردد اما هیچ صحبتی از این که پکن ممکنست استراتژی “تحمل صفر” را کم کند، مطرح نشده است.
او خواهان تسریع توسعه واکسن و تقویت روشهای کنترل همه گیری در شهرهایی شده است که پذیرش مسافران و کالا از خارج از کشور دارند.
به گزارش ژاپن تودی، «تحمل صفر» مستلزم قرنطینه و تعطیلی کل جوامع و گاهی اوقات شهرهایی است که تعداد کمی از موارد مبتلاشدن را شناسایی کرده اند. مقامات چینی این رویکرد را همراه با نرخ واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد برای مساعدت با جلوگیری از شیوع گسترده بیماری در سراسر کشور معتبر می دانند. اما منتقدان براین باورند این روش صدمات زیادی بر اقتصاد وارد و در عین حال از ایجاد مصونیت طبیعی افراد جلوگیری می کند.

منبع: