جدید ترین آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان

به گزارش آنی غذا مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تابحال به ۴۳۰ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۲۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۷۶ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۵۰ نفر از مبتلایان هم تابحال بهبود یافته اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر مبنای آمارهای رسمیِ همه گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیشتر از ۸۰.۳ میلیون مبتلا و بیشتر از ۹۶۶ هزار قربانی در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
هند هم الان با آمار بیشتر از ۴۲.۸ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۸.۴ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل با بیشتر از ۶۴۶ هزار جان باخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان به حساب می آید و هند با بیشتر از ۵۱۲ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این لیست جهانی است.
روسیه هم با گذشتن از آمار ۳۴۷ هزار قربانی تابحال بالاترین مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی داشته و در جهان هم چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.
فرانسه همینطور با ثبت بیشتر از ۲۲.۴ میلیون مبتلا الان رکورددار مبتلا شدن در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.
جدول به روز شده پاندمی جهانی کرونا
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۸۰، ۳۷۲، ۴۰۴ ۹۶۶، ۵۳۰ ۲ هند ۴۲، ۸۸۱، ۱۷۹ ۵۱۲، ۹۵۴ ۳ برزیل ۲۸، ۴۸۵، ۵۰۲ ۶۴۶، ۴۹۰ ۴ فرانسه ۲۲، ۴۶۸، ۲۳۹ ۱۳۷، ۴۸۹
۵ انگلیس ۱۸، ۷۳۴، ۶۸۳ ۱۶۰، ۹۷۹ ۶ روسیه ۱۵، ۷۹۵، ۵۷۰ ۳۴۷، ۸۱۶ ۷ آلمان ۱۴، ۰۹۲، ۶۲۱ ۱۲۲، ۶۲۲ ۸ ترکیه ۱۳، ۷۶۲، ۱۸۱ ۹۳، ۲۵۸ ۹ ایتالیا ۱۲، ۶۰۳، ۷۵۸ ۱۵۳، ۷۶۴ ۱۰ اسپانیا ۱۰، ۹۱۴، ۱۰۵ ۹۸، ۹۳۶ همینطور ایران هم با مجموع شش میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۷۵ مبتلا شدن و ۱۳۵ هزار و ۷۲۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه دوازدهم در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
بر مبنای آمار فوق بعد از ایالات متحده، هند و برزیل تابحال در فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، هلند، کلمبیا، لهستان، مکزیک، اندونزی، اوکراین، ژاپن، آفریقای جنوبی، فیلیپین، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، پرو، مالزی، کانادا، پرتغال و استرالیا هم بیشتر از سه میلیون مبتلا ثبت شده است.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.