محققان توصیه می كنند؛ مصرف ویتامین D در زمان شیردهی ضروریست

فقدان شناخت درست در مورد ترکیب شیر مادر، درک دقیق مواد مغذی شیردهی و دقیقاً آنچه نوزاد دریافت می کند را دشوار می کند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، به قول محققان، خیلی از افراد با کمبود ویتامین D روبرو هستند بنابراین سفارش می شود همه زنان آبستن باید مکمل ۱۰ میکروگرم یا ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز مصرف کنند که در طول حاملگی معقول است.
دکتر «گرت نای»، مدرس فیزیولوژی در دانشگاه چستر، توضیح داد: «میزان پایین ویتامین D کودکان را مستعد ابتلاء به بیماری به نام راشیتیسم می کند، که در آن استخوان ها به درستی رشد نمی کنند. بیشتر شیرخشک ها حاوی مکمل ویتامین D هستند. با این وجود، با شیردهی، همه منبع باید از راه مادر تأمین باشد.»
شواهدی وجود دارد که نشان داده است احتمال کمبود ویتامین D در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند بیشتر از بقیه افراد است.
نتایج یک مطالعه در مورد سطح ویتامین نشان داد که زنان شیرده بیشتر از سایر زنان گرفتار کمبود ویتامین D هستند و این کمبودها احتمالاً در دوران حاملگی بوجود آمده است. این بدان مفهوم است که سطح ویتامین D در شیر مادر هم احتمالاً پایین است و نوزادان آنها را در معرض خطر کمبود قرار می دهد.
با توجه به این که مصرف مکمل ویتامین D در دوران حاملگی و در سایر زمان ها سفارش می شود، میتوان تصور کرد که مصرف مکمل در دوران شیردهی اشکالی ندارد.
همچنین مطالعات مختلف نشان داده اند که مکمل های مادر سطح ویتامین D را در شیر مادر به اندازه کافی بالا می برد تا از کمبود آن در کودکان جلوگیری نماید.
با این حال محققان بر مصرف مکمل ویتامین D فقط در صورت مشورت با پزشک در مورد زنان آبستن تاکید دارند.

منبع: