سازمان جهانی بهداشت: تا ۲ ماه دیگر امیکرون نیمی از شهروندان اروپایی را آلوده می کند

آنی غذا: مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا می گوید در صورتیکه وضعیت مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ در وضعیت فعلی باقی بماند، تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشورهای اروپایی مبتلا به این بیماری با سویه امیکرون می شوند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، اخطار این سازمان درست در روزی داده شد که دو سال پیش کووید-۱۹ رسما نخستین قربانی را در چین گرفت. یازدهم ژانویه سال ۲۰۲۰، پکن رسما اعلام نمود که نخستین نفر در شهر ووهان، کانون اولیه پیدایش ویروس کرونا، بعد از مبتلا شدن به ویروس کرونا جان باخته است.
هانس کلوگه، مدیر اروپاییِ سازمان جهانی بهداشت با شرکت در یک نشست خبری اظهار داشت که سویه جدید ویروس کرونا معروف به امیکرون، بسیار راحتتر از سویه های دیگر حتی روی افرادی که پیشتر گرفتار کووید-۱۹ شده و یا واکسن زده اند منتقل می شود.
کلوگه در این جلسه خبری تصریح کرد که تا۱۰ ژانویه، ۲۶ کشور اروپایی گزارش دادند که بیشتر از یک درصد از جمعیت آنها هر هفته به کووید-۱۹ مبتلا می شود.
وی ادامه داد: حالا ۵۰ کشور موارد مبتلا شدن به امیکرون را گزارش کرده اند و می گویند که امیکرون به سرعت به ویروس غالب در اروپای غربی تبدیل گشته و الان در منطقه بالکان درحال گسترش است.
به گزارش یورونیوز، آمارها در اروپا نشان داده است که سویه امیکرون ویروس کرونا در هفت روز گذشته جان بیشتر از ۲۰ هزار نفر را گرفته است که در مقایسه با سویه پیشین کرونا، «دلتا»، درصد مرگباری بسیار پایین تری دارد.

منبع: