سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد بهره برداری از کارخانه پردازش مدرن کوهک تا نیمه دی ماه

به گزارش آنی غذا سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: کارخانه M.R.F (خط پردازش مدرن) کوهک تا نیمه دی ماه امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، محمدمهدی عزیزی ضمن بازدید از پروژه M.R.F (خط پردازش مدرن) اظهار داشت: M.R.F کوهک پسماندهای مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ را دریافت می کند و با یک سیستم مجهز، بو و شیرابه پسماند گرفته شده و دفع به حداقل می رسد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند توضیح داد: کارخانه های M.R.F بمنظور تفکیک درست و حداکثری پسماند، فشرده سازی، حل موضوع شیرابه، کاهش معضل زباله گردی، کاهش هزینه های جابجایی و انتقال پسماندها تا مجتمع آرادکوه، جلوگیری نسبت به از میان رفتن پسماندهای خشک همچون کاغذ و شیشه (عدم شکستگی و خیس شدگی) حذف بو و صدا، افزایش درصد تفکیک پسماند در محل ذخیره سازی میانی و کاهش دفع و دفن منابع ملی که در نهایت منجر به کاهش مشکلات زیست محیطی می شود، طراحی و ساخته می شوند.
او اضافه کرد: در این بازدید زیرساخت ها و تجهیزات این کارخانه که مقرر است تا نیمه دی ماه به بهره برداری برسد، مورد بررسی قرار گرفت.
عزیزی افزود: در ادامه از کارخانه ساخت تجهیزات این خط پردازش نیز بازدیدی به عمل آمد و تفاهم نامه ای برای ساخت ماشین آلات و تجهیزات تخصصی و تولید داخل به امضا رسید.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند همین طور با اشاره به بازدید از یکی از غرفه های فعال در حوزه پسماند صفر اظهار داشت: فرهنگسازی و هر نوع ایده خلاق در حوزه کاهش پسماند یا پسماند صفر مورد حمایت سازمان مدیریت پسماند خواهد بود و بنا بر این از یکی از غرفه ها که دراین زمینه ورود جدی داشته است، بازدید کردیم.
عزیزی اضافه کرد: اگر شرایط جامعه مهیا و زیرساخت ها فراهم باشد می توانیم به نقطه صفر پسماند نزدیک شویم و سازمان مدیریت پسماند در همین راستا از کلیه اقدامات این چنینی حمایت می کند.

منبع: