تائید مورد جدید مبتلاشدن به ابولا در شرق کنگو

مقامات بهداشتی جمهوری دموکراتیک کنگو روز گذشته (جمعه) از شناسایی مورد جدید مبتلاشدن به ابولا در شرق این کشور خبر دادند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، ژان ژاک مبونگانی، وزیر بهداشت کنگو در اطلاعیه ای اظهار داشت که آزمایش ابولای پسربچه ای سه ساله در نزدیکی شهر “بِنی” واقع در شرق این کشور که یکی از کانون های شیوع این بیماری در ۲۰۲۰_۲۰۱۸ بود، مثبت اعلام گردید و این کودک روز چهارشنبه جان خودرا از دست داد.
وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر که ممکنست در معرض این ویروس قرار گرفته باشند، شناسایی شده اند و تحت معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.
در گزارش داخلی آزمایشگاه زیست پزشکی کنگو آمده که سه نفر از همسایه های این کودک سه ساله در محله پرجمعیت بنی نیز در ماه گذشته علایم مشابه ابولا را نشان داده و جان خودرا از دست دادند اما هیچ کدام مورد آزمایش قرار نگرفتند.
طبق گزارش ها، از زمان کشف این بیماری در سال ۱۹۷۶ که موجب استفراغ شدید و اسهال شده و بوسیله تماس با مایعات بدنی منتقل می شود، کنگو شاهد ۱۲ موج شیوع این بیماری بوده است.
بااینکه درمان هایی نیز از زمان شیوع بی سابقه ابولا بین سال های ۲۰۱۶_۲۰۱۴ در غرب آفریقا حاصل شده، با این وجود این بیماری به طور معمول نیمی از افراد مبتلا را می کشد که در صورت تشخیص سریع بیماری میتوان میزان مرگ و میرهای ناشی از مبتلاشدن به آنرا کم کرد.
به گزارش آنی غذا به نقل از خبرگزاری رویترز، دو واکسن تولید شرکت های مِرک (MRK.N) و “جانسون اند جانسون” (JNJ.A) نیز برای مهار شیوع این بیماری موثر هستند.