محققان می گویند؛ خوردن اسفناج خطر سرطان روده را می کاهد

نتایج یک پژوهش جدید ارتباط بین مصرف اسفناج و کاهش مبتلاشدن به سرطان روده را نشان میدهد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، تحقیق قبلی نشان داده است که اسفناج دارای خواص ضدسرطانی روده است و خطر سرطان روده را تا نصف کم می کند.
مطالعه پژوهشگران دانشگاه A&M تگزاس نشان میدهد که این سبزی می تواند از رشد پولیپ در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ غیرژنتیکی یا ژنتیکی پیشگیری کند.
محققان، خواص ضد سرطانی اسفناج را تأیید کرده و نحوه تعامل این سبزی با باکتری های روده و ژنتیک را برای دستیابی به اثرات مفید آن مورد بررسی قرار دادند.
اسفناج از رشد پولیپ روده جلوگیری می کند. از همه موارد سرطان روده بزرگ، نوع خانوادگی و ارثی تنها ۱۰-۱۵ درصد را شامل می شود. وانگهی فقط ۵ تا ۱۰ درصد از پولیپ ها به سرطان روده بزرگ تبدیل می شوند.
سرطان روده ارثی منجر به رشد چندین و گاهی صدها پولیپ روده بزرگ غیرسرطانی می شود. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری در نهایت نیاز به جراحی برای برداشتن روده بزرگ دارند و بعد از آن از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی سمی (NSAIDs) برای جلوگیری از رشد پولیپ استفاده می نمایند.
به گفته پژوهشگران، علم فعلی نشان میدهد که غذاها و نوشیدنی های شیرین موجب سرطان می شوند، در صورتیکه مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش این خطرات مرتبط می باشد.