مطالعات نشان می دهد؛ ویتامین D از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند

بر اساس گزارش پژوهشگران، مواد خوراکی سرشار از ویتامین D به حفاظت از جوانان در مقابل سرطان روده بزرگ کمک می نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، در صورتیکه سرطان روده بزرگ بطور کلی درحال کاهش است، اما موارد ابتلاء به این بیماری در بین افراد جوان درحال افزایش است.
این روند صعودی به خاطر کاهش مصرف ویتامین D در غذاهایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر است.
شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین ویتامین D و خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ وجود دارد، اما تحقیقات کمی در مورد این که آیا مصرف ویتامین D با خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ (قبل از ۵۰ سالگی) ارتباط دارد یا خیر، وجود دارد.
دکتر «کیمی نگ»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا فاربر بوستون، می گوید: «از آنجا که کمبود ویتامین D در چند سال قبل همیشه درحال افزایش بوده است، ما به بررسی این مساله پرداختیم که آیا این مسئله می تواند در افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در جوانان مؤثر باشد یا خیر.»
این مطالعه نشان داد که دریافت ۳۰۰ واحد ویتامین D در روز یا بیشتر، تقریباً معادل سه لیوان شیر، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را تا حدود ۵۰ درصد می کاهد.
مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلاء به پولیپ روده بزرگ پیش سرطانی پیش از ۵۰ سالگی مرتبط بود.
این یافته ها برمبنای داده های بیش از ۹۴ هزار زن است که قسمتی از یک مطالعه طولانی مدت بودند که در سال ۱۹۸۹ شروع شد. آنها هنگام شروع مطالعه ۲۵ تا ۴۲ سال سن داشتند.
محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف ویتامین D و خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ بعد از ۵۰ سالگی پیدا نکردند. بگفته پژوهشگران به مطالعه بیشتری نیاز است تا مشخص شود که آیا ویتامین D در حقیقت محافظت بیشتری در مقابل سرطان روده بزرگ در جوانان به وجود می آورد.
به گفته پژوهشگران، این یافته ها می تواند به سفارش هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D بعنوان یک افزودنی ارزان برای آزمایش های غربالگری برای جلوگیری از سرطان روده بزرگسالان زیر ۵۰ سال منجر شود.