تشدید نگرانی ها از اوج گیری مجدد کرونا در ژاپن

به گزارش آنی غذا متخصصان بهداشت عمومی در ژاپن برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ را عامل اوج گیری مجدد کرونا ویروس در این کشور و عادی انگاری مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه کووید ۱۹ عنوان کردند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مشاور ارشد پزشکی ژاپن، امروز (چهارشنبه) “توماس باخ”، رئیس کمیته بین المللی المپیک را به علت شرکت در مراسم افتتاحیه پارالمپیک که روز گذشته در توکیو برگزار شد در شرایطی مورد انتقاد قرار داد که کشورش درحال افزایش محدودیت های کرونایی برای مهار کووید ۱۹ است.
مقامات ژاپن مقرر است امروز محدودیت های کرونایی را در هشت استان دیگر هم اعمال کنند که تقریباً در مجموع ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور را شامل می شود.
دکتر شیگرو اومی، ایمونولوژیست و رئیس هیات مشورتی دولت ژاپن در مورد کرونا ویروس اظهار داشت: بارها و بارها گفته بودیم که المپیک چه پیامی برای عموم مردم خواهد فرستاد؟
وی افزود: ما از مردم می خواهیم که بیشتر در خانه کار کنند، اگر باخ احتیاج به سخنرانی (برای پارالمپیک) دارد، چرا نتوانست این کار را از راه دور انجام دهد؟
این در حالی است که متخصصان بهداشتی و سلامت عمومی با برگزاری بازی های ۲۰۲۰ مخالفت کرده بودند و اخطار دادند که این بازی ها سبب گسترش و اوج گیری مجدد کووید ۱۹ در این کشور خواهند شد چونکه مردم میزبانی بازی ها را بعنوان نشانه ای برای انجام فعالیت های عادی می پندارند و توجه کمتری نسبت به رعایت موارد پیشگیرانه و بهداشتی کرونایی خواهند داشت.
ماه ها محدودیت های کرونایی در توکیو، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن سبب کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدگان نشده و بر مبنای داده های آماری حدود ۹۰ درصد از تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های توکیو اشغال هستند و این در شرایطی است که با پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی، خیلی از مردم مجبور شده اند در خانه بهبود پیدا کنند و بعضی از آنها هم بنابراین جان خویش را از دست می دهند.
به گزارش رویترز، دولت ژاپن، روز سه شنبه ۲۱ هزار و ۵۶۱ مورد جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ و ۳۰ مورد فوتی را گزارش کرد. میزان مرگ و میر موردی ژاپن ۱.۲ درصد کمتر از ایالات متحده و بریتانیا است و همینطور بر مبنای داده های دانشگاه جانز هاپکینز، مرگ و میر در ماه آگوست (ماه جاری میلادی) افزایش پیدا کرده است هرچند این تعداد پایین تر از موارد فوتی در ابتدای سال جاری است.