جزئیات واکسیناسیون کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ بعلاوه آخرین آمار فوتیها

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام نمود که ستاد مبارزه با مواد مخدر در نامه ای از بهزیستی خواست تعداد مددجویان و پرسنل مراکز ماده ۱۶ را اعلام نماید که در این راستا فهرستی از اسامی را اعلام کردیم و آنها برای واکسیناسیون این افراد هماهنگی هایی انجام داده اند.
فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، درباب واکسیناسیون معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ اظهار نمود: هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر در نامه ای از بهزیستی خواست تعداد مددجویان و پرسنل مراکز ماده ۱۶ را اعلام نماید که در این راستا فهرستی از اسامی را اعلام کردیم و آنها برای واکسیناسیون این افراد هماهنگی هایی انجام داده اند پس به معتادانی که ۱۵ روز از حضورشان در مراکز گذشته باشد و تا سه ماه از اقامت آنها باقی مانده باشد واکسن تزریق خواهد شد تا بتوانند هر دو دوز واکسن را دریافت نمایند.
رضوان همین طور بیان کرد: برخی از مراکز ماده ۱۶ در استانها نیز ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی موفق به دریافت واکسن برای مددجو و پرسنل شان شده اند.
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه به وضعیت واکسیناسیون مراکز کاهش لطمه و مراکز اقامتی مانند کمپ های ماده ۱۵ اشاره نمود و اظهار داشت: هفته گذشته فهرست تمام مراکزی که تحت پوشش و دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند به وزارت بهداشت اعلام گردید تا واکسیناسیون در این مراکز هم شروع شود.
ایشان سپس درباب آخرین آمارهای مرگ و میر و مبتلاشدن به بیماری کرونا میان مددجویان در مراکز ماده ۱۶ اظهار داشت: در سال ۹۹ ابتلای ۱۴۲۰ نفر از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره دو گزارش شده است که ۱۴۸ نفر آنها به مراکز درمانی ارجاع شدند و یک نفر فوت شد.
به گفته رضوان مدنی، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ابتلای ۵۸۸ معتاد متجاهر به کرونا در مراکز ماده ۱۶ و تبصره دو ذیل آن گزارش شده است که از این تعداد ۷۴ نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند و تا حالا موارد فوتی گزارش نشده است.
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور این را هم اظهار داشت که از شروع شیوع ویروس کرونا تا حالا پذیرش و نگهداری بیماران در مراکز اقامتی تحت پروتکلهای بهداشتی سازمان بهزیستی و کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته هماهنگی مراکز ماده ۱۶ اجرا شده است.