آمار جهانی كرونا بیشتر از ۲۱۰ میلیون بیمار کووید در جهان

به گزارش آنی غذا مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۲۱۰ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۴۹ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۴۱۷ هزار و ۶۰۸ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده و همینطور ۱۸۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۴۹ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر مبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیشتر از ۳۸.۲ میلیون مبتلا و بیشتر از ۶۴۳ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۲.۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۴ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۵۷۲ هزار و هند با بیشتر از ۴۳۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ آمریکا ۳۸، ۲۳۱، ۷۸۷ ۶۴۳، ۱۱۲ ۲ هند ۳۲، ۳۵۸، ۸۲۹ ۴۳۳، ۶۲۲ ۳ برزیل ۲۰، ۴۹۴، ۲۱۲ ۵۷۲، ۷۳۳ ۴ روسیه ۶، ۶۸۴، ۵۳۱ ۱۷۳، ۷۰۰ ۵ فرانسه ۶، ۵۵۷، ۳۵۶ ۱۱۳، ۱۰۳ ۶ انگلیس ۶، ۳۹۲، ۱۶۰ ۱۳۱، ۳۷۳ ۷ ترکیه ۶، ۱۵۷، ۷۷۲ ۵۳، ۸۹۱ ۸ آرژانتین ۵، ۱۱۶، ۸۰۳ ۱۰۹، ۸۴۱ ۹ کلمبیا ۴، ۸۸۰، ۵۱۶ ۱۲۳، ۹۰۱ ۱۰ اسپانیا ۴، ۷۵۸، ۰۰۳ ۸۳، ۰۰۴
بر طبق این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۱۷۳ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
برپایه آمار فوق هم اکنون در ۳۴ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، ایران، اندونزی، آلمان، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، عراق، فیلیپین، جمهوری چک، شیلی، کانادا، بنگلادش، مالزی، بلژیک، ژاپن، سوئد، پاکستان، رومانی، پرتغال و تایلند هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.