الجزایر تولید محلی واكسن چینی سینوواك را شروع می كند

آنی غذا: وزارت صنایع دارویی الجزایر اعلام نمود که این کشور به زودی خط تولید محلی واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک را راه اندازی می نماید.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، الجزایر بعنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه مغرب عربی (شمال آفریقا) در حالی به تولید مشترک واکسن چینی روی آورده که همانند همسایگان خود با موج جدیدی از گسترش همه گیری به بیماری کووید۱۹ روبرو است.
وزارت صنایع دارویی الجزایر در اطلاعیه ای اعلام نمود که کارشناسان و متخصصان چینی روز جمعه وارد این کشور شدند تا تجهیزات و مصولات دارویی لازم برای تولید واکسن سینوواک در کارخانه ای متعلق به یک گروه دارویی دولتی را مورد بررسی قرار دهند.
در این بیانیه بدون اشاره به تاریخ دقیق راه اندازی خط تولید واکسن سینوواک در الجزایر، از ورود هیئت چینی و بازرسی های در نظر گرفته شده بعنوان گامی مهم در پروسه تولید واکسن چینی در این کشور یاد شده است.
سینوواک دومین واکسنی است که به زودی خط تولید آن در الجزایر راه اندازی می شود و مقامات دولت الجزایر قبل تر اعلام نموده بودند که از ماه سپتامبر آینده مبادرت به تولید محلی واکسن روسی «اسپوتنیکِ وی» خواهند کرد.
واکسن سینوواک که همانند محصول مشترک تولید شده توسط شرکت های آمریکایی و آلمانی فایزر و بیون تک از فن آوری RNA پیامرسان بهره می برد اوایل ماه ژوئن تایید سازمان جهانی بهداشت برای مصارف اضطراری را دریافت کرد.
به گزارش یورونیوز، الجزایر که همانند اغلب کشورها به سبب گسترش سویه دلتا با موج تازه همه گیری کووید۱۹ روبرو است از شروع بحران همه گیری تا حالا نزدیک به ۱۷۰ هزار مورد مبتلاشدن به ویروس را شناسایی و ثبت کرده و چهار هزار نفر از شهروندان خودرا نیز به سبب تبعات ناشی از این بیماری از دست داده است.

منبع: