فرمانده عملیات مقابله با كرونا در تهران: در تولید تجهیزات حفاظتی كرونا به خودكفایی رسیده ایم

به گزارش آنی غذا رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه سیتاکس و افتتاح خط تولید نانوماسک سیتاکس_اپکس، اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون نیازهای کمی کشور در حوزه تجهیزات حفاظتی مقابله با کرونا مرتفع شده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح خط تولید نانوماسک و رونمایی از سامانه سیتاکس اظهار نمود: خوشبختانه الان شاهد تحقق دستاوردهای سترگ خودکفایی ملی در عرصه های مختلف مبارزه با بیماری کرونا هستیم.
وی با اشاره به پیچیدگی های ویروس کرونا، اظهار داشت: البته در عین حال فرصت هایی نیز بواسطه این بیماری خلق شده و ما امروز دستاوردهای قابل توجهی در این عرصه کسب کرده ایم که امکان تبادل بین المللی نیز دارد.
دکتر زالی با اعلان اینکه در ایام نخست شیوع ویروس کرونا در کشور با کمبود اقلام بهداشتی و حفاظتی رو به رو بودیم، تصریح کرد: در آن روزها کادر بهداشت و درمان کشور تن بر آتش این بیماری زدند و تا ابد تاریخ از این قهرمانان سلامت به نیکی یاد خواهدنمود.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران پاشنه آشیل مبارزه با بیماری کرونا را برای کادر درمان تجهیزات حفاظتی عنوان نمود و اظهار داشت: خوشبختانه امروز پس از حدود یک سال از نظر تجهیزات حفاظتی در وضعیت بسیار مطلوب و فوق استانداردی به سر می بریم و نیازهای کمی ما مرتفع شده و می توانیم در عرصه صادرات این محصولات نیز گامی بلند برداریم.
وی با اعلان اینکه با وجود تغییر سیمای بیماری همچنان با اهمیت ترین استراتژی در مقابل این ویروس فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دستهاست، اشاره کرد: ماسک یکی از سنگرهای اصلی ما در مقابل این بیماری است.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت اجتناب ناپذیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا تاکید شد، اظهار داشت: ماسک علاوه بر کاهش انتقال بیماری بر میزان چرخش ویروس نیز اثرگذار می باشد. استفاده از ماسک در محیط های اجتماعی شرط لازم است، اما کافی نیست.
دکتر زالی با اشاره به اثربخشی استفاده از نانو ماسک، بر اهمیت کیفیت مطلوب ماسک ها در جلوگیری از انتقال ویروس اصرار کرد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ تجارت الکترونیک، اظهار داشت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه تامین و نذر سلامتی با وجود تنوع در اقلام حفاظتی همچون ماسک، انتخاب درستی داشته باشند.
دکتر زالی همین طور با اشاره به اینکه افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف ترند، در مقابل کرونا لطمه پذیرترند، استفاده از این سامانه را فرصت مناسبی برای تامین ماسک افراد کمتر برخوردار بوسیله فراهم کردن امکان نذر سلامتی عنوان نمود.
وی همین طور در آخر با اشاره به نقش پررنگ اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کرونا، از جهادگران و دست اندرکاران این طرح تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اعلان اینکه هرگاه در مسئله ای ملی از ظرفیت های مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهره گرفته شده، به خوبی از چالش عبور کرده ایم، از مشارکت و تلاش نیروهای مردمی در عرصه مقابله با کرونا قدردانی کرد.
وی با اشاره به حضور و مشارکت بسیج در عرصه مقابله با کرونا از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار نمود: برای پیشبرد طرح شهید سلیمانی باید هر خانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل نموده و در هر خانواده یک عضو را بعنوان مسئول سلامت خانواده آموزش داده و تربیت نماییم.
وی همین طور بر ضرورت خلق یک سبک زندگی نوین در کشور برای تاب آوری در مقابل شرایط سختی همچون شیوع ویروس کرونا اصرار کرد و اظهار داشت: هر کشوری که از این بیماری سربلند بیرون بیاید، بدون شک یکی از ابر قدرت های جدید دنیا خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این مراسم با حضور دکتر زالی، سردار سپهری و تعدادی از مسئولان از سامانه تامین و نذر سلامتی( سیتاکس) رونمایی گردید.
سامانه سیتاکس به آدرس www.sitax.ir، یک سامانه یکپارچه برای تامین کالاهای سلامت محور و نذر سلامتی با محوریت مقابله با ویروس منحوس کروناست که توسط گروه جهادی شمس (شهدای مدافع سلامت) به راه افتاده است.

منبع: