مركز دیالیز بیمارستان امیرالمومنین اراك كلنگ زنی شد

به گزارش آنی غذا مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با کمک یک خیر، مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) در مجتمع بیمارستانی امیرالمونین (ع) اراک کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود ظرف یک سال و نیم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

سیدمحمد جمالیان روز دوشنبه ششم بهمن ماه در حاشیه کلنگ زنی مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع) اراک در جمع خبرنگاران اظهار نمود: با توجه به این که بیمارستان های دولتی فاقد بخش دیالیز هستند و با تخریب بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر و واگذاری آن به بخش خصوصی و همین طور با افزایش بیماران دیالیزی، ایجاد یک مرکز دولتی ویژه این بیماران نیاز بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان از وزارت بهداشت مقرر شده بود به محض ایجاد یک فضا برای این مرکز، وزارت بهداشت ۴۰ دستگاه دیالیز را به مرکز استان مرکزی اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد: باتوجه به مشکل تامین بودجه برای ایجاد این مرکز، با کمک یک خیر این فضا آماده بهره برداری خواهد شد.

جمالیان با اعلان اینکه اتمام این پروژه حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان نیاز دارد، بیان کرد: هم اکنون باتوجه به افزایش نرخ، برآورد قیمت دقیقی وجود ندارد، اما برآورد اولیه هزینه این مرکز، حدود ۱۲ میلیارد تومان است که خیر این هزینه را تقبل کرده و انتظار می رود برای اتمام هرچه زودتر این پروژه سایر خیرین نیز در این راستا کمک کنند همانگونه که خیرین تا حالا کمک زیادی در امتداد سلامت مردم داشته اند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۴۴۰ بیمار دیالیزی در سطح استان مرکزی وجود دارد، اما متاسفانه ماهیانه ۵ تا ۱۰ بیمار به این تعداد افزوده می شود و باتوجه به بیماری کرونا و عدم مراجعه افراد دارای بیماری زمینه ای پیش بینی می شود این تعداد افزایش پیدا کند، البته امیدواریم این پیش بینی صحت نداشته باشد، اما به هر حال باید آماده خدمات رسانی به این بیماران باشیم.

منبع: