سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مطرح كرد: احتمال ورود به موج چهارم شیوع كرونا با عادی انگاری

به گزارش آنی غذا خراسان شمالی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: باید همیشه خطر ویروس های جهش یافته در نظر بگیریم به جهت اینکه به هر حال امکان دارد موج چهارمی داشته باشیم و نباید عادی انگاری شود.
دکتر سیماسادات لاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بیمارستان امام علی(ع) بجنورد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا بازگشایی های صورت گرفته سبب عادی انگاری نمی شود؟ اظهار داشت: بازگشایی ها فقط در مناطق رزد و آبی صورت گرفته و آن هم فقط به علت آن است که تنفسی برای کسب و کار داده شود.
وی تاکیدکرد: اما با برگزاری هرگونه تجمع در این مناطق مخالف هستیم و محدودیت تردد در این مناطق همچنان از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد برقرار است.
وی در ارتباط با ویروس جهش یافته کرونای اینگلیسی هم بیان نمود: ویروس کرونا تابحال جهش هایی داشته است که یکی از این جهش ها در انگلستان بوده است و تابحال ابتلای چهار تا پنج نفر به این ویروس جهش یافته در کشور تایید شده است.
دکتر لاری اضافه کرد: اما بالاخره بیماری های تنفسی، بیماری هایی هستند که به همه جا سرایت می کنند و باید بتوانیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مبتلا شدن به آنها پیشگیری نماییم.
وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان ها اظهارکرد: این طرح از آذرماه سال جاری شروع شده است و در استان ها برای اجرای این طرح هماهنگی های خوبی بین سپاه، بسیج، هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی برقرار شده که یکی از آنها استان خراسان شمالی بوده است.
وی اضافه کرد: با این طرح به دنبال شناسایی فعال افراد کرونامثبت هستیم و بعد از آن به کمک تیم های خود به ازای هر فرد مبتلا، ۱۰ نفر از افراد در تماس با آنان را هم شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج، آنان را نسبت به اعمال قرنطینه مجاب می نماییم و در مدت متعارف مورد نیاز، بر رفتار آنان در خصوص رعایت قرنطینه نظارت خواهیم کرد و بر این اساس با اجرای این طرح ظرفیت نظارتی ما افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وی اظهار داشت: خروجی اجرای طرح شهید سلیمانی افزایش تست های کرونا و کاهش تعداد افراد کرونامثبت بوده است.
وی ضمن اشاره به اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی طرح خیلی خوب و اوج پختگی مراقبت بهداشتی است، اظهار داشت: این طرح، چیزی است که در آینده به آن نیاز خواهیم داشت.
وی افزود: به هر حال بیماری می رود، مردم واکسینه می شوند اما امکان دارد بیماری واگیر دار دیگری شیوع پیدا کند و در دل این طرح به دنبال هدف هر خانه یک پایگاه سلامت هستیم.
دکتر لاری خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که از هر خانواده یک سفیر سلامت داشته باشیم و بعدها خود خانواده ها مطالبه گر بحث سلامتی خود باشند.

منبع: