برخورد با پلت فرم های اینترنتی عرضه كننده مكمل های ورزشی و تغذیه ای

به گزارش آنی غذا سخنگوی سازمان غذا و دارو با تكیه بر اینكه فروش دارو و انواع مكمل های ورزشی و تغذیه ای در فضای مجازی ممنوع می باشد، اظهار داشت: تنها داروخانه های اینترنتی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، مجاز به عرضه این فراورده ها هستند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در مورد فروش مکمل های غذایی در فضای مجازی و برخی پلت فرم های اینترنتی اظهار نمود: به طورکلی فروش دارو و هرگونه مکمل تغذیه ای یا ورزشی هم در فضای مجازی و پلت فرم های اینترنتی به جز داروخانه های آنلاین مجاز، ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: تنها داروخانه های اینترنتی دارای مجوز، مجاز به فروش مکمل ها در پلت فرم های اینترنتی هستند و این داروخانه ها هم برای فروش آنلاین باید از سازمان غذا و دارو یا معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی مجوزهای لازم را کسب کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، جهانپور با اشاره به اینکه هیچ تبعیضی در نحوه فعالیت این پلت فرم ها صورت نمی گیرد، اظهار داشت: فروش مکمل در پلت فرم های مجازی به جز داروخانه های اینترنتی مجاز نیست و در صورت تخطی با متخلفان برخورد می شود.

منبع: