افزایش ۱۲ برابری فوتی های كرونا در مبتلایان به بیماری های مزمن

گزارش دولت ایالات متحده آمریكا نشان میدهد كه نرخ مرگ و میر در بیماران كروناویروس مبتلا به بیماری های مزمن نسبت به افراد دیگر ۱۲ برابر بیشتر است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا گزارشی منتشر نمود که تاکید کننده خطرات ناشی از بیماری های قلبی، دیابت و ریوی است. این بیماری ها سه مشکل جسمی اصلی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند.
این گزارش برمبنای بررسی ۱.۳ میلیون مورد قطعی کروناویروس در فاصله اواخر ماه ژانویه تا اختتام ماه مه است. اطلاعات مربوط به بیماری ها و وضعیتِ سلامت تنها ۲۲ درصد از بیماران در دسترس بوده است.
آمارهای موجود نشان داد که این افراد ۳۲ درصد به بیماری های قلبی، ۳۰ درصد به دیابت و ۱۸ درصد به بیماری مزمن ریوی همچون آسم و آمفیزم مبتلا بوده اند.
همین طور آمارها حاکی از آنست در بین بیماران مبتلا به یک نوع بیماری مزمن، نرخ مرگ و میر حدود ۲۰ درصد بوده و این درحالیست که نرخ مرگ و میر در بین مبتلایان به کووید-۱۹ که گرفتار بیماری مزمن دیگری نبوده اند حدودا دو درصد اعلام شده است. علاوه بر این، احتمال بستری شدن بیماران کووید-۱۹ مبتلا به بیماری های مزمن در بیمارستان شش برابر بیشتر بوده است.
به گزارش مدیکال اکسپرس، بگفته متخصصان آمریکایی مبتلایان به کووید-۱۹ که گرفتار بیماری مزمن هستند بیشتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند با این وجود نمی توان احتمال ابتلای شدید و مرگ ناشی از مبتلاشدن به کووید-۱۹ در افرادی با وضعیت جسمی سالم را نیز نادیده گرفت.