تغییر رنگ لب می تواند نشانه كووید-۱۹ باشد؟

به گزارش آنی غذا متخصصان انگلیسی معتقدند كه تغییر رنگ لب ها هم می تواند نشانه دیگری از خطر مبتلا شدن به بیماری كووید-۱۹ باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، كروناویروس عامل عفونتی بسیار مسری و در عین حال كشنده است كه در بین عموم مردم به سرعت شیوع پیدا كرده و تابحال میلیون ها نفر در جهان به آن آلوده شده اند. درحالیكه تب و سرفه خشك از شایع ترین علایم بیماری كووید-۱۹ ناشی از كروناویروس بشمار می رود اخیرا گروهی از متخصصان در انگلیس می گویند كه تغییر رنگ لب ها و كبود شدن آنها هم می تواند از دیگر نشانه مبتلا شدن به این بیماری باشد.
در این ادعا مطرح شده در صورتی كه رنگ لب بدون هیچ دلیلی تغییر پیدا كند احتمال ابتلای فرد به بیماری كووید-۱۹ وجود دارد كه احیانا می تواند به علت كمبود اكسیژن باشد.
موارد مبتلا شدن به كووید-۱۹ در انگلیس رو به افزایش است و دولت از مردم درخواست كرده تا از خانه خارج نشوند و به توقف همه گیری این بیماری كمك كنند.
شایع ترین نشانه كروناویروس تب بالا و سرفه های مداوم است اما در صورتی كه لب ها به رنگ آبی درآید هم امكان دارد فرد در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری كووید-۱۹ باشد.
آبی شدن رنگ لب ها نشانه هشداردهنده ذات الریه و یكی از نتایج مبتلا شدن به بیماری كووید-۱۹ است. ذات الریه بیماری مهلكی است كه باعث ورم ریه ها می شود. تنها تعداد كمی از بیماران آلوده به كروناویروس به ذات الریه گرفتار می شوند.
به گزارش روزنامه اكسپرس، سسیتم سلامت همگانی انگلیس (NHS) تاكید كرده است كه در صورت تغییر رنگ لب ها لازم است بیمار به بیمارستان رجوع كند. این تغییر رنگ لب ها میتواند نشانه نبود اكسیژن كافی در بدن باشد.