رئیس جمهور: اعتماد مردم برای ما اصل است

به گزارش آنی غذا رئیس جمهور با تاكید بر این كه اعتماد مردم برای مسئولان اصل است اظهار داشت: در موضوع بیماری كرونا مردم باید به اطلاعیه های وزارت بهداشت كه از صدا و سیما اعلام می شود اعتماد كنند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر امروز (سه شنبه ششم اسفند) ستاد ملی مبارزه با بیماری كرونا اظهار نمود: متاسفانه در فضای مجازی و رسانه های معاند حرف های عجیب و غریب گفته می شود كه مردم نباید به آن توجه نمایند و از سویی مسئولان فضای مجازی باید دراین زمینه به خوبی مسئولیت خودرا انجام دهند.
وی با تشكر از پرسنل بهداشت و درمان سراسر كشور تصریح كرد: در جلسه امروز به وزیر بهداشت گفتم كه پرسنل بهداشتی و درمانی هرگونه نیازی كه دارند باید در اولویت باشد و برطرف شود.
روحانی اضافه كرد: خوشبختانه گزارش وزیر بهداشت امیدواركننده است و به سمت كنترل ویروس حركت می كند از طرفی بازگشت كننده ها به شدت كاهش یافته و از طرف دیگر افرادی كه تست شان مثبت بوده و مراحل درمانشان را گذرانده اند و مرخص شده اند، افزایش یافته است.
رئیس جمهور با بیان این كه امكانات بهداشتی و پرسنل متخصص و دلسوز ما از بخش های نمونه كشور هستند كه می توان به آن اعتماد كرد، افزود: چند ماه پیش هم كه آنفلوآنزا نوع B كشور را تهدید می كرد همین پرسنل با تلاش خود به خوبی آنان را كنترل كردند و الان هم مطمئن هستم كه این كنترل را انجام می دهند.
وی با تاكید بر این كه مردم نباید نگران باشند، اشاره كرد: از طرفی مردم همانگونه كه تابحال همكاری كرده اند، باید همچنان دراین زمینه همكاری كامل داشته باشند و دستورالعمل هایی كه از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود و مرجع اعلام آن صدا و سیماست باید برای مردم اهمیت داشته باشد.
روحانی در ادامه اشاره كرد: كار و فعالیت در كشور باید همانگونه كه در هفته ها و ماه های گذشته بوده ادامه پیدا كند، البته هر كجا جمعیت و اجتماعی هست باید همه مراقبت های پزشكی و بهداشتی اعمال شود، مدارس، دانشگاه ها، كارگاه ها و… همه باید مراقبت كنند و از سویی همه باید فعالیت نماییم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: این یكی از نقشه ها و توطئه های دشمنان ماست كه با هراس افكنی كشور را به تعطیلی بكشانند، پس همه باید كار كار نماییم ولی مراقب هم باشیم.
وی با اشاره به این كه نیروهای مسلح قول داده اند از تمام امكانات خود برای كمك استفاده كنند، عنوان كرد: نیروهای مسلح آماده است؛ مثلا اگر وزارت بهداشت نیاز به پرسنل داشت یا تخت و یا بیمارستان صحرایی لازم بود، نیروهای مسلح در كنار ستاد ملی مبارزه با كرونا و وزارت بهداشت هستند تا مشكلی برای درمان مردم پیش نیاید.
رئیس جمهور هم چنین بیان كرد: در این نشست وزارت صمت اطمینان داد كه همه تولید كنندگان مواد ضدعفونی كننده، شویند و ماسك فعال می باشند و متعهدانه در دو و سه شیفت كار می كنند.
وی افزود: البته تعداد معدودی در این مدت سوءاستفاده كردند كه نیروی انتظامی و تعزیرات با آنها برخورد لازم را صورت دادند. در این مرحله حساس نباید كسی از این اوضاع سوءاستفاده كند.
رئیس ستاد ملی مبارزه با بیماری كرونا با بیان این كه سفارش این ستاد این است كه اجتماعات غیرضرور در كشور انجام نشود، اظهار نمود: ممكنست جایی اجتماعی ضروری باشد ولی در جاهایی كه مستحب است اجتماع واجب نیست و حتی اماكن متبركه باید در این جا سفارش های پزشكی و بهداشتی را رعایت نمایند.
وی افزود: اگر در جایی اجتماع و جمعیتی هست باید مراقبت های پزشكی به درستی صورت گیرد، از طرفی در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم، كه در ستاد تصمیم گرفتیم امسال راهیان نور تعطیل شود. نسبت به اعتكاف هم ستاد مراعات و مراقبت را سفارش می كند.
رئیس جمهور هم چنین اشاره كرد: اگر این ستاد تصمیمی گرفت و ابلاغ گردید باید همه آنرا امری لازم تلقی كنند. از نظر شرعی هم چون مصوب شورای عالی اممنیت ملی و مورد تایید رهبری است همه باید تصمیمات آنرا اجرا كنند.
روحانی در ادامه عنوان كرد: از شنبه اگر ستاد موردی را لازم دید خودش اعلام می كند و از شنبه همه چیز در كشور به صورت روال عادی آن خواهد بود، مگر موارد خاص و شرایط ویژه كه ستاد آنرا اعلام خواهدنمود. پس هیچ كدام مان نباید اجتهاد در مقابل نص داشته باشیم.
رئیس جمهور درانتها اظهار نمود در زمینه آموزش مردم، الحمدلله متخصصین و صدا و سیما فعال می باشند و باید فعالیت خودرا بالا برند، باید واقعیت ها به مردم گفته شود كه مثلا چند مبتلا یا فوتی یا مرخص شده داشته ایم. مطمئنم ان شاءالله از این مرحله حساس با كمك و همكاری مردم، مسئولان و دستگاه های مختلف به سلامتی عبور خواهیم كرد.

منبع: