آگهی بانك مركزی آمریكا نسبت به كرونا

آنی غذا: بانك مركزی آمریكا اعلام نمود ویروس كرونا می تواند یك تهدید جدی برای اقتصاد جهانی باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از فاكس بیزینس، بانك مركزی آمریكا در اطلاعیه ای اعلام نمود كه با وجود كاهش رشد بخش تولید و هم چنین كاهش رشد اقتصادی در سطح جهان، خطر وقوع ركود در اقتصاد آمریكا تا حد زیادی از بین رفته است. این بانك از حل و فصل نسبی اختلافات تجاری آمریكا با چین به عناون یكی از عوامل كمك كننده به تقویت رشد اقتصای نام برد و اضافه كرد: حالا نشانه هایی از بازگشت اقتصاد به ریل ثبات پدیدار شده و مخارج مصرف كنندگان نیز در سطح بالایی باقی مانده است.
در شرایطی كه ویروس كرونا جان بیشتر از ۷۲۰ نفر را در شرق آسیا گرفته و بیشتر از ۳۱ هزار نفر را نیز مبتلا كرده است؛ فدرال رزرو از این ویروس بعنوان یك ریسك جدید بر سر راه اقتصاد جهانی نام برده كه می تواند نتایج گسترده ای را برای رشد اقتصادی چین و دیگر كشورها داشته باشد.
جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا نیز بتازگی در جمع اعضای هیات مدیره فدرال رزرو گفته بود كه بیماری ویروسی جدید می تاوند كارهای اقتصادی چین را گرفتار بی نظمی كند و این مساله می تواند دارای نتایج جهانی باشد. پاول با بیان این كه بانك مركزی با دقت تحولات مربوط به كرونا را زیر نظر دارد اضافه كرد: این یك مساله خیلی جدی است.
مقرر است بانك مركزی آمریكا به زودی گزارشی را از وضعیت اقتصادی این كشور به كنگره تقدیم كند. انتظار می رود محتوای این گزارش تا حد زیادی بیان كننده مواضع این بانك درباب نرخ بهره و سیاست های پولی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۰ باشد. بانك مركزی آمریكا حالا نرخ بهره را در سطح ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصدی قرار داده است.
بانك مركزی آمریكا در بیانیه خود اعلام نمود: به عقیده كمیته سیاست گذاری پولی، نرخ بهره هم اكنون در سطح مناسبی قرار دارد خصوصاً در شرایطی كه نرخ تورم نیز در محدوده دو درصدی حفظ شده است.

منبع: