در نامه ای خطاب به معاون آموزشی این وزارت خانه اعلام شد دستور وزیر بهداشت برای اصلاح نحوه پذیرش دانشجویان پزشكی

به گزارش آنی غذا وزیر بهداشت در نامه ای به معاون آموزشی این وزارت خانه بر لزوم پیگیری و رایزنی در جهت اصلاح نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشكی تاكید نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در متن نامه وزیر بهداشت آمده است: «در روزهای اخیر متأسفانه گرفتار بیماری سخت و نهایتا مصیبت از دست دادن مادر بودم با گلایه و شكوائیه های كثیری از جوانان نخبه كشور كه در آزمون های تحصیلات تكمیلی باوجود كسب رتبه های ممتاز رد شده بودند مواجه شدم. متأسفانه تعداد قابل توجهی از این دانشجویان متعلق به خانواده هایی هستند كه بدون استفاده از كلاس های پرهزینه آنچنانی و صرفا با تاكید بر هوش و استعداد ذاتی و با تلاش بی وقفه شبانه روزی به رتبه های برتر دست یافته بودند.

برای اینجانب شكل گیری هرگونه نگاه خارج از منزلت، به عزیزانی كه خود و خانواده هایشان از جان و چشم و دست و پا برای حفظ عزت و سرافرازی و دفاع از مرزهای این سرزمین گذاشته اند و یقینا تمام نسل های امروز و فردای این سرزمین مدیون جانفشانی این افراد هستند بسیار ناگوار است. همانگونه كه سرخوردگی جوانان نخبه و دلبسته وطن كه به عشق ادامه تحصیلی و مبدل شدن به سرمایه های پرارزش انسانی در جهت خودكفایی ملی شبانه روز كوشیده اند.

لذا ضروری می باشد به نحو مقتضی و در اسرع وقت بگونه ای عمل شود كه معادل سهمیه منظور شده و با نظارت دقیق و رعایت اولویت رتبه های برتر از میان نخبگانی كه در میان شركت كنندگان آزاد وجود دارند، به ظرفیت های موجود دانشگاه های علوم پزشكی اضافه شود.

این اقدام با اینكه سخت و مقداری زمان بر است اما پاسخی منصفانه به جوانان رشید، نخبه و پركار كشور است كه صدایشان را شنیدیم و برای رشد، ماندگاری و خدمت شان در این سرزمین از هر گونه كوششی دریغ نخواهیم كرد. از جانب دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران كه همواره مدیون رشادت های آنها هستیم پاسداری می نماییم تا دیگران بدانند كه این عزیزان جای كسی را تنگ نكردند.

ضروری است با رایزنی های مستمر در جهت اصلاح قوانین و مقررات مربوطه جهت رفع شبهات و حفظ كیفیت آموزش عالی به خصوص آموزش علوم پزشكی كه تأثیر مستقیم بر حیات و سلامت مردم دارد برای سال های آتی تلاش نماییم.

بی تردید استمرار وضعیت موجود علاوه بر گسست های اجتماعی تأثیرات نامطلوبی بر كیفیت و مهارت دانش آموختگان علوم پزشكی كشور خواهد گذاشت كه در آینده تاوانش را مردم نیازمند خدمات پزشكی خواهند پرداخت».