مدیركل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت خبر داد برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در نیمه دوم امسال

به گزارش آنی غذا مدیركل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ اطلاع داد.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، احمد نجاتیان با بیان این خبر اضافه كرد: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری كشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط در سال ۱۳۹۵ شروع شد.

نجاتیان اضافه كرد: تابحال در چهار مرحله، حدود ۳۰۰۰۰ پروانه صلاحیت حرفه ای صادر كردیم كه گروه های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ التحصیلان گروه های پرستاری تا سال ۱۳۸۵، اعضای هیات علمی و مسئولین فنی و پرستارانی كه در مراكز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل كار می كردند، بودند. حال مقرر است به تدریج در مدت زمان سه تا چهار سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت نمایند.

وی افزود: هم اكنون، كار صدور پروانه صلاحیت حرفه ای به صورت دستی انجام می شد كه با راه اندازی سامانه كشوری، كار ثبت نام و صدور این پروانه از راه این سامانه صورت خواهد گرفت.

مدیركل دفترتوانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری اظهار داشت: پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری، مدركی است كه صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان داده است و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می كند.

بنابر اعلام وبدا، نجاتیان با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با مركز سنجش آموزش پزشكی و بوردهای منطقه ای، اظهار داشت: در نیمه دوم امسال، نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای برگزار می شود و فارغ التحصیلان جدید پرستاری و كسانی كه نتوانسته اند دوره های بازآموزی خویش را تكمیل كنند همچون افرادی هستند كه باید در این آزمون حضور یابند.