آموزش مدیریت زندگی در شرایط بحرانی در تلویزیون

آنی غذا: برنامه «حال خوب» به نحوه مدیریت زندگی در شرایط بحرانی و معنادهی به موقعیت های زندگی می پردازد.
به گزارش آنی غذا به نقل از روابط عمومی شبكه سلامت، علی بابایی زاد (مشاور روانشناسی و روان درمانگر تحلیل رفتار متقابل) هر سه شنبه با حضور در برنامه «حال خوب» به بررسی رفتارهای فرد در شرایط گوناگون می پردازد.
این برنامه با طرح موضوعات گوناگون تلاش می كند كه به بینندگان نگرش مثبت در زندگی را آموزش و تنش های رفتاری زندگی اجتماعی را كم كند. آموزش مهارت های زندگی در حوزه های مختلف روانشناختی از دیگر اهداف این برنامه به حساب می آید.
علی بابایی زاد در برنامه «حال خوب» با اشاره به تأثیر عوامل جانبی در زندگی همچون حوادث طبیعی و یا چالش های اجتماعی و اقتصادی معتقد می باشد كه در بحران های زندگی همواره می توان دلیلی برای بودن یافت و از آن گذشت. همین طور پس از سپری كردن مسیر، دیدگاه فرد نسبت به بحران تغییر كرده و در نهایت انسان دیگری متولد می شود.
همین طور این روان درمانگر با اشاره به نقل قولی از «موراكامی» نویسنده ژاپنی، زندگی را همچون طوفان شنی می داند كه مقابلت را نمی بینی اما با چشمان بسته باید از آن گذر كنی. همین طور از نظر او باید حوادث مختلف را قسمتی از ماهیت طبیعی زندگی دانست و برای گذر از آن تنها كوشش كرد.
«حال خوب» برنامه ای از شبكه سلامت سیماست كه یكشنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.