معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان: تعداد مبتلایان به ویروس اسهالی در قروه به ۷۰۰ نفر رسید

آنی غذا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان، اظهار داشت: تابحال ۷۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و به مراكز درمانی مراجعه نموده اند.
فرزام بیدارپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباب شیوع ویروس ناشناخته در شهرستان قروه، اظهار نمود: منشاء این بیماری ویروسی بوده و مبتلایان مشكلی حادی ندارند و تابحال موردی از بستری بر اثر این مشكل گزارش نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان، اشاره كرد: منابع آب این شهرستان كاملا سالم بوده و شایعه آلودگی آب تكذیب می شود.
پیشتر باز مجتبی ورمقانی، مدیركل دامپزشكی كردستان درباب شایعات موجود در ارتباط با آلودگی گوشت توزیع شده در استان كردستان، اعلام نمود: شیوع این ویروس ارتباطی به گوشت ندارد و تمامی گوشت های توزیع شده در سطح استان سالم بوده است.
سرپرست روابط عمومی و مركز اطلاع رسانی وزارت بهداشت به دنبال بروز اپیدمی اسهال و استفراغ در بخش هایی از استان كردستان همچون قروه و سریش آباد، اظهار داشت: به دنبال بروز این اپیدمی، شایعاتی در خصوص ارتباط سوژه به بیوتروریسم، گوشت های یخ زده و یا آلودگی منابع آب انتشار یافته است كه جملگی بی پایه بوده و مشخصا آلودگی آب و آلودگی گوشت، منتفی شده و در آزمایشات به عمل آمده بیماری ویروسی « نورواك » گزارش شده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، این ویروس مدت پنج روز است كه در شهرستان قروه شیوع پیدا كرده و تابحال منجر به مبتلا شدن ۷۰۰نفر در این شهرستان شده است.