آموزش چت محترمانه با دیگران

آنی غذا: هنر گفتگو از مهم ترین مهارتهایی است كه هر شخصی می بایست آنرا به خوبی یاد بگیرد.

هنر گفتگو از مهم ترین مهارتهایی است که هر شخصی می بایست آنرا به خوبی یاد بگیرد. روش گفتگو و ارتباط متقابل با دیگران در قالب چت یا گفتگوی رودررو، شخصیت شما را به دوستان، آشنایان، و در کل طرف مقابل معرفی می کند و بعبارت دیگر نوع سخن گفتن و گویش شما نشان دهنده شخصیت و ذات شماست.
 
اگر شما مهارت سخن گفتن را به خوبی ندانید، حتما و قطعا در اجتماع، محیط چت و یا محل کارتان با مشکلاتی روبرو می شوید.
 
هنگامی که شروع به حرف زدن یا چت با کسی در چت روم می کنید ممکن است که در ابتدا ندانید از چه چیزی سر صحبت را با طرف مقابلتان باز کنید و در چت و صحبت با آنها دچار مشکل شوید و حتی بعضی وقتها پای حیثیت در میان است و دوست ندارید در جواب کوتاهی کنید. برای رفع این مشکل در ادامه با ما همراه باشید.
 

تعریف مثبت کردن از طرف مقابل یا تعریف بی طرفانه از خودتان

تعریف کردن از دیگران یکی از بهترین روشها برای شروع چت و مکالمه با طرف مقابل است. با تعریف کردن از خودتان در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابل باز می کنید. فقط به یاد داشته باشید که بهتر است به جای حرفهای بیهوده، ابتدا در مورد عکس یا لباس پوشیدن طرف مقابل یا کفش هایش در عکس پروفایل او سر صحبت را باز کنید، برای مثال لباسهایت چه زیبا هستند. مطمئنا با این حرف طرف مقابل شما شروع به حرف زدن درباره خودش می کند و سر صحبت باز می شود.
 

چت کوتاه

می توان گفت چت های کوتاه در نظر اکثر مردم راضی کننده نیست و از چت های طولانی لذت بیشتری می برند. جالب است بدانید چت های کوتاه در ابتدا چت کوتاه است ولی در ادامه در صورت پیشرفت مثبت تبدیل به چت های بلند و شروع روابط اجتماعی مثبت می شوند یا بعبارت دیگر چت های کوتاه راهی برای چت های عمیق و بلند می باشد.
 
موضوعات چتهای کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار آسان هستند و با کمی فکر آن را خواهید یافت. برای مثال در مورد غذای دلخواهتان و طرف مقابلتان نظر دهید و نکات مشترک آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آن را گسترش دهید. این دو مثال را تجربه نشان داده که سر صحبت را به آسانی و بسرعت باز می کند. توصیه می کنم حتماً از آنها نهایت استفاده را ببرید. چت کوتاه را می توان در چت روم هایی مانند دلناز چت تجربه کرد.
 

سوالات متنوع و متعدد بپرسید

اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید.
 

در چت با دیگران مهربان باشید

این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش می کنیم و آن را به مرحله عمل نمی رسانیم. اگر شما در حین چت با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و آرامشتان باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می گویند خواهید داشت.
سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت به طرف مقابلتان بفهمانید که به حرفهایش گوش می دهید. در چت روم دلناز می توان این مورد را امتحان نمود.
 
 

گفتگو را یک طرفه در دست نگیرید

منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما در این حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمی دهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید. مزیت چتروم هم همین است که گفتگو از یکطرفه بودن خارج می شود.