راه اندازی خط تولید داروهای بیماران صعب العلاج در البرز

به گزارش آنی غذا خط تولید دو داروی مورد نیاز بیماران سرطان، هموفیلی و ام. اس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در البرز افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز خط تولید این داروها كه ویژه بیماران سرطانی، هموفیلی و ام. اس است توسط شركت آریوژن فارمد به راه افتاده است.
وزیر صنعت در حاشیه راه اندازی خط تولید این داروها در جمع خبرنگاران اظهار نمود: خوشبختانه امروز جوانان این مرز و بوم با اراده و انگیزه به دستاوردهای بزرگی در حوزه دانش و فناوری دست یافته اند.
رضا رحمانی اضافه كرد: راه اندازی این خط تولید نمونه بارزی از پیشرفت جوانانی است ك در سایه انقلاب در راه تولید، صادرات و رفع وابستگی گام برداشته اند و در حوزه تولید داروهای استراتژیك نیاز كشور را تأمین می كنند.
این مسئول بیان كرد: البرز یكی از استان های برتر كشور در حوزه صنعت بخصوص صنعت دانش بنیان است، پیشرفت صنعت توأم با فناوری اساساً زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی كشور را فراهم می آورد كه این استان در جهت تحقق این هدف تا كنون توانسته به موفقیت های بسیاری برسد.
در ادامه مدیرعامل شركت آریوژن اظهار نمود: با راه اندازی این خط افزایش ظرفیت تولید این دو دارو كه ویژه بیماران صعب العلاج و سرطانی است تا پنج سال آینده تأمین می شود.
امیر فرشچی با اشاره به اینكه با راه اندازی این خط تولید، ۵۰ كیلوگرم به ظرفیت سالانه تولید این دارو اضافه می شود، اظهار داشت: نیاز سالانه كشور برای تأمین این دو دارو ۱۵۰ كیلوگرم است كه با آغاز به كار این خط تولید اساساً می توان در آینده ای نزدیك در راه صادرات گام برداریم.
وی تصریح كرد: این شركت با تولید داروهای خاص سالانه ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی و ۲۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.