خطر هپاتیت در مبتلایان به سرطان

به گزارش آنی غذا متخصصان علوم پزشكی در آمریكا بر مبنای یافته های خود اظهار داشتند كه خیلی از مبتلایان به سرطان به هپاتیت هم دچارند و از بیماری خود اطلاع ندارند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بنابر بررسی های این متخصصان در “شبكه مطالعات سرطان SWOG” تعداد قابل توجهی از بیماران مبتلا به سرطان در آمریكا به هپاتیت نوع B و C گرفتار هستند كه از ابتلای خود به این عفونت ویروسی آگاهی ندارند.
این دو نوع هپاتیت می توانند در روندِ درمانِ بیماریِ سرطان اختلال بوجود آورده و مشكلات جدی را متوجه بیمار كنند.
به قول این گروه از متخصصان آمریكایی معاینات لازم جهت بررسی احتمال ابتلای بیماران مبتلا به سرطان به دو نوع هپاتیت B و C در كلینیك های سرطان حائز اهمیت می باشد.
بیماری هپاتیت می تواند به بروز مشكلات جدی از قبیل نارسایی كبدی و بیماری كلیوی منجر شود.
در این مطالعه بیشتر از ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر آمریكا شركت داشتند كه به منظور احتمال ابتلاء به هپاتیت و HIV از آنان آزمایش خون گرفته شده بود. ۶.۵ درصد از بیماران در گذشته به هپاتیت نوع B مبتلا بوده، ۰.۶ درصد به هپاتیت B مزمن گرفتار بوده، ۲.۴ درصد به هپاتیت نوع C و ۱.۱ درصد هم به HIV مبتلا بوده اند.
به قول محققان تعداد قابل توجهی از این افراد قبل از شروع مطالعه از ابتلای خود به بیماری هپاتیت اطلاع نداشته اند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، همینطور این بررسی نشان داد كه تعداد موارد ابتلاء به ویروس HIV در افرادی كه از بیماری خود اطلاع نداشتند، پایین بوده است. به علاوه خیلی از این بیماران در معرض فاكتورهای خطرزایی از قبیل تزریق مواد مخدر نبوده اند.