لزوم افزایش ظرفیت پذیرش دستیار رادیولوژی متناسب با نیازها

به گزارش آنی غذا مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی اظهار داشت: بر مبنای سند توسعه درمان كشور نیاز به تخت های بستری و تجهیزات پزشكی مورد نیاز حدود دو برابر می شود؛ متعاقب آن نیاز به نیروی انسانی همچون متخصصین رادیولوژی تا سال ۱۴۰۴ حدود دو برابر خواهد شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر بهزاد كلانتری درمورد متخصصین رادیولوژی بیمارستانهای دانشگاهی اظهار داشت: هم اكنون ۶۴۰ بیمارستان دانشگاهی با بیشتر از ۹۶هزار تخت فعال و تعداد ۳۹۶ دستگاه سی تی اسكن، ۱۶۵ دستگاه MRI و ۲۴ دستگاه سی تی آنژیو و صدها دستگاه سونوگرافی و سایر امكانات، در سطح كشور وجود دارند، این درحالی است كه تعداد متخصصین رادیولوژی رسمی در مراكز دانشگاهی ۳۷۵ نفر است.
وی با اشاره به اینكه برای پوشش خدمات مورد نیاز مردم در این مراكز به بیشتر از ۲۰۰۰ متخصص رادیولوژی نیاز است، تصریح كرد: به علت مسائل فرهنگی و دینی تمایل رجوع به متخصصین خانم افزایش پیدا كرده و به همین ترتیب پزشكان زن برای ورود به دوره دستیاری رشته رادیولوژی تمایل بیشتری دارند. بعنوان مثال در سال جاری، ۱۸۸ متخصص رادیولوژی فارغ التحصیل در مراكز دانشگاهی توزیع شدند كه تعداد ۱۱۵ نفر از آنها خانم بوده اند.
بنا بر اعلام وبدا، مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی بیان كرد: مطابق سند توسعه درمان كشور نیاز به تخت های بستری و تجهیزات پزشكی مورد نیاز حدود دو برابر می شود؛ متعاقب آن نیاز به نیروی انسانی همچون متخصصین رادیولوژی تا سال ۱۴۰۴ حدودا دو برابر خواهد شد، ازاین رو ضروری می باشد ظرفیت پذیرش دستیار رشته رادیولوژی متناسب با نیازها افزایش یابد.