تولید كرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو

آنی غذا: تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه كاشان موفق به تولید كرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه كاشان، سعید معصوم، مدیر این طرح تحقیقاتی با اشاره به اینكه یكی از فرآورده های زالو، روغن آن است، اظهار نمود: استفاده از روغن زالو سبب افزایش گردش خون و خون رسانی در بعضی اندام های بدن مانند عضلات می گردد.
معصوم اضافه كرد: در طب سنتی از این روغن برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده شده است كه امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می تواند جایگزین مناسبی برای كرم های شیمیایی، بوتاكس ها و یا جراحی های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.
وی تصریح كرد: روغن زالو با استفاده از پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول های زنده با سلول های مرده می گردد و به واسطه فرایند كلاژن سازی از پیری زودرس جلوگیری می كند.
عضو هیات علمی دانشگاه كاشان اضافه كرد: با عنایت به خصوصیت های ممتاز روغن زالو، این تیم تحقیقاتی، درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با كیفیت از زالو و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.
وی با اشاره به اینكه ساخت محصول اولیه كرم زالو انجام شده و تحقیقات میدانی در حال اجرا می باشد، ابراز امیدواری كرد كه این محصول با كیفیت داخلی بتواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در جهت تولید ملی و كارآفرینی گام موثری برداشت.